رسانه های ترکیه اعلام کردند پلیس این کشور برای متفرق کردن صدها نفر که برای درخواست آزادی افسران محکوم شده به سبب توطئه علیه دولت این کشور به سمت پارلمان در آنکارا راهپیمایی می کردند ، از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خبرگزاری دوغان تصریح کرد  هنگامی که تظاهرکنندگان به سمت پارلمان به راه افتادند ،نیروهای پلیس با نارنجک های اشک آور و ماشین های آب پاش برای به عقب راندن تظاهرکنندگانی که  به درخواست چندین انجمن در مرکز پایتخت گردهم آمده بودند ، وارد عمل شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات فریاد « هموطنان باید آزاد باشند » و « مرگ بر توطئه » سر می دادند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز سرنوشت اختصاص یافته برای صدها تن از افسران بازنشسته یا شاغل از جمله رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه را محکوم می کردند.این افسران شاغل و بازنشسته سال های 2012 و 2013 به مجازات های سنگین زندان در دو پرونده پرسروصدای توطئه علیه دولت ترکیه محکوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا ، نخست وزیر ترکیه  با روسایی فساد مالی بی سابقه که اواسط دسامبر آغاز شد مواجه است. اردوغان با اعلام اینکه موافق محاکمه جدید این نظامیان است در واقع به نوعی به ارتش امتیاز داد. ستاد مشترک ارتش ترکیه خود بازنگری در این دو پرونده را درخواست کرده و استدلال کرده است که اتهامات مطرح شده علیه این افراد ساختگی است .

انتهای پیام / 
برچسب ها: پلیس ، ترکیه ، تظاهرات ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار