سخنان رئیس پارلمان اروپا در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) که طی آن از نابرابری ارائه سهمیه آب به یهودیان و فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری گلایه کرده بود،‌ باعث شد تا برخی از نمایندگان به نشانه اعتراض، پارلمان این رژیم را ترک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری آلمان، "مارتین شولتز" آلمانی در سخنان روز چهارشنبه خود، از پارلمان رژیم صهیونیستی این سئوال را پرسید که آیا درست است به هر فلسطینی روزانه مقدار 17 لیتر آب اختصاص یابد در حالی که اسرائیلی‌های ساکن در شهرک‌های واقع در کرانه باختری حدود 70 لیتر آب دریافت کنند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از اداره ملی آب اسرائیل، ارقام نقل قول شده از شولتز را نادرست اعلام کردند. این اداره افزود شهرک نشینان کرانه باختری به ازای هر نفر حدود یک و هفت دهم بیشتر از فلسطینی‌ها آب مصرف می‌کنند درحالی که طبق آمار نقل شده از شولتز ، شهرک نشینان به میزان 4/2 برابر بیشتر از فلسطینی‌ها آب مصرف می کنند.

اعضای حزب بیتنا  اسرائیل که طرفدار شهرک سازی است پس از این سخنان شولتز به نشانه اعتراض کنست را ترک کردند.

این حزب در بیانیه‌ای عذرخواهی رئیس پارلمان اروپا را از بابت اظهاراتش خواستار شد و افزود وی در سخنانش دو مطلب دروغ را که توسط فلسطینی‌ها به وی القا شده بود، مطرح کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:  ساکت ماندن در برابر این گونه اکاذیب و تبلیغات ، برابر است با مشروعیت دادن به فعالیت‌های ضد اسرائیلی.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز در سخنانی، شولتز را به تکرار ادعاهایی متهم کرد که بدون بررسی صحت و سقم آنها  از فلسطینی‌ها در رام الله شنیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار