وزیر اقتصاد روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد ماه آوریل برای تبادل نظر درباره طیف گسترده‌ای از مسائل تجاری به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی اولیوکایف اعلام کرد سفر به تهران احتمالاً انجام خواهد شد، البته نه در ماه مارس بلکه در پایان ماه آوریل .

"آلکسی اولیوکایف" به خبرنگاران گفت: در سفر او به ایران مسائل فراوان تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما در مورد جزئیات آن توضیحی نداد. 

خبرگزاری های روسیه به نقل از اولیوکایف اعلام کردند: سفر به ایران احتمالا انجام خواهد شد اما زمان آن ماه مارس (آنچه قبلا اعلام شده بود) نخواهد بود و در آوریل انجام خواهد شد.

روزنامه اقتصادی کامرسانت چاپ مسکو روز 16 ژانویه نوشت دو کشور که شرکای نزدیک تجاری هستند سرگرم بررسی یک معامله پایاپای هستند که بر اساس آن روسیه روزانه تا سقف 500 هزار بشکه نفت از ایران وارد خواهد کرد. مقامات روسی چنین مذاکراتی را تایید یا تکذیب نکرده اند اما گفته اند چنین معامله ای ناقض محدودیت های تجاری سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی نخواهد بود. 

آمریکا و اتحادیه اروپا نیز به طور جداگانه تحریم های یک جانبه ای علیه ایران اعمال کرده اند که بر اساس آن کشورها و شرکت‌هایی که در زمینه‌های خاص با ایران معامله کنند مجازات خواهند شد.

کاخ سفید ماه گذشته نگرانی عمیق خود را در مورد مذاکرات ایران و روسیه اعلام کرد زیرا این مذاکرات می تواند حجم صادرات نفت ایران را تا 50 درصد افزایش دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار