رفع ممنوعیت واردات گروه کالای 10 موجب ارزان شدن گوشی تلفن همراه در بازار می‌شود


ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی- تصویری و گوشی تلفن همراه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: با برداشته شدن ممنوعیت واردات گروه کالایی 10 که گوشی تلفن همراه نیز از جمله این کالاها بوده است، نرخ انواع گوشی در بازار کاهش می‌یابد.

وی افزود:‌ با تغییر رویکرد دولت در خصوص بحث واردات و اتخاذ سیاست‌های جدید از جمله رفع ممنوعیت واردات گروه کالایی 10، پیش‌بینی می‌شود التهابات  بازار تلفن همراه فروکش کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مسئولین بخش خصوصی و نیز دولتی در حال بررسی و آسیب‌شناسی این تصمیم هستند اظهار داشت: باید شرایط واردات به گونه‌ای تعیین و سیاست‌گذاری شود که واردات در خدمت تولید و صنعت کشور قرار گیرد.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی تصویری با بیان اینکه اعمال محدودیت و ممنوعیت در تعدادی از کالاها کار درستی نبوده گفت: هم‌اکنون با تغییر رویکرد دولت در بحث واردات شاهد هستیم که مردم برای خرید کالاهای مختلف از جمله گوشی‌ تلفن همراه دیگر شتاب و عجله‌ای ندارند چرا که مطمئن هستند هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته تعرفه واردات کالا در آن بخش کالاهایی که تولید داخلی ندارند باید کاهش یابد و در آن بخش که تولید داخلی وجود دارد بایستی تعرفه‌ها برای حمایت از تولید داخلی دو برابر شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار