معاون وزیر علوم از پیگیری برای گشایش در بخش ارز دانشجویی از طریق مذاکرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مجتبی صدیقی گفت: تغییرات در ریاست دانشگاه امر طبیعی است و در نظام اسلامی مسئولیت امانت است.

معاون وزیر علوم در ادامه خاطر نشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه کمی آموزشی بود و بنابراین باید در توسعه کمی در دانشگاه‌ها توجه ویژه شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به خالی بودن صندلی‌های خالی کارشناسی در سطح دانشگاه‌های کشور گفت: توسعه کمی در دانشگاه‌ها متوقف نمی‌شود ولی باید هدفمند پیگیری شود.

رئیسسازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به برنامه‌های جدید وزارت علوم برای هدفمند کردن فعالیت دانشگاه‌ها در کشور خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها نباید نسبت به مسائل اجتماعی و زیست محیطی پیرامون خودشان بی‌تفاوت باشند.

صدیقی ادامه داد: حل مسائل منطقه‌ای و ملی باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد و در دانشگاه‌ها نیازمند دگردیسی جدیدی هستیم.

وی اضافه کرد: تحصیلات تکمیلی به صورت هدفمند در دستور کار دانشگاه‌ها است و پروژه‌های تحصیلات تکمیلی هدفمند و کارآفرین می‌شود.

معاون وزیر علوم مشارکت دانشگاهیان در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری‌ها را از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای دانشگاه‌‌ها اعلام کرد کرد و گفت: باید تلاش کنیم که استقلال آکادمیکی را حفظ کنیم.

وی بیان داشت: جذب نیروها و هیئت علمی در دانشگاه‌ها هدفمند پیگیری می‌شود و گروه تخصصی باید جذب همکار جدید در دانشگاه را تایید کند.

صدیقی در ادامه از برنامه‌ریزی برای سپردن برخی از فعالیت‌های دانشگاهی به دست نخبگان خبر داد و گفت: ترس و عدم اعتماد به نخبگان بی‌ربط است و فکر می‌کنم در این دوره باید اختیارات از وزارتخانه به سمت دانشگاه‌ها بیاید.

معاون وزیر علوم در ادامه خاطر نشان کرد: آیین نامه نحوه تصمیم‌گیری به‌زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و از حضور تشکل‌ها در دانشگاه‌ها در چارچوب قانون به خوبی حمایت می‌شود.

صدیقی از پیگیری برای توسعه بیشتر فعالیت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: کرسی‌های آزاد‌اندیشی فعلی که در دانشگاه‌ها فعال است هنوز از نظر رهبر انقلاب راضی‌کننده نیست و باید توسعه کرسی‌های آزاداندیشی به دور از شعارزدگی باشد.

صدیقی بیان داشت: توسعه علمی امروز نتیجه سرمایه‌گذاری 10 تا 12 سال قبل است و اگر بی‌اعتمادی در این دهه ایجاد شد به دلیل سلیقه‌ای عمل کردن بود.

وی در پایان گفت: تصمیم‌گیری‌ها نباید سلیقه‌ای باشد و بنای کار بر کیفیت انجام شود./

برچسب ها: پیگیری ، مشکل ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.