دانشمندان در یک طرح منحصر به فرد یک شبیه سازی عجیب برای آماده کردن فضا نوردان برای سفر به فضا انجام داده‌اند و یک داوطلب خانم این آزمایش سخت را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، یک خانم علاقه مند به سفرهای فضایی در یک طرح آزمایشی فضایی حیرت انگیز به تازگی شرکت کرده است.

گفتنی است: در این طرح این خانم به مدت 2 هفته در صحرای یوتا در کشور ایالت متحده در حالی که لباس فضانوردی بر تن داشته به صورت داوطلبانه آزمایش‌های علمی انجام داده است.



بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ این خانم انجام آزمایش در حالی که لباس سنگین فضا نوردی بر تن داشته را بسیار سخت و طاقت فرسا توصیف نموده است.





دانشمندان امیدوار هستند که تا 20 سال آینده بتوانند طرح اعزام فضانورد به سیاره مریخ را به مرحله اجرا درآورند و انجام آزمایشات این چنینی گام‌های اولیه آن طرح است.

این خانم در طول این هفته شبیه سازی زندگی یک فضانورد بر سطح سیاره مریخ را انجام داده و تنها مجاز به مصرف جیره غذایی تعیین گشته بوده است.




دانشمندان معتقد هستند؛ که سفر به مریخ حدود 7 ماه به طول انجامد زیرا مسیری معادل 140 میلیون مایل بین زمین و مریخ فاصله است.

ناسا هزینه سفر به مریخ را معادل 3.67 بیلیون دلار برآورد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مریخ ، فضا ، آزمایش ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار