عمليات ارتش عراق را عليه گروهک تروریستی داعش در استان الانبار با حمايت محافل دينی و علمی و سازمان‌های مردم نهاد ادامه دارد، همچنین این نیرو‌ها جستجوی مناطق اطراف شهر الرمادی را برای یافتن هسته‌های القاعده که از شهرها گریخته اند را آغاز کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار، موضع دولت و فرماندهان امنیتی عراق آن است که تا زمانیکه همه مناطق غربی این کشور از وجود داعش پاکسازی نشده است عقب نشینی نخواهند کرد.

عادل فیاض خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت : این موضع را دولت و فرماندهان امنیتی از نخستین لحظات عملیات نظامی علیه شبکه های تروریستی در پیش گرفته‌اند.

فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد نیروهای امنیتی جستجوی مناطق اطراف شهر الرمادی را برای یافتن هسته‌های القاعده که از شهرها گریخته اند آغاز کرده اند.

نیروهای امنیتی اعلام کردند ده‌ها بمب در جنوب شهر الرمادی خنثی شده است.

"سعد معن" سخنگوی وزارت کشور و عملیات مشترک، گفت:« بدون تردید توافق شده است که ارتش در اینجا بماند زیرا سوپاپ اطمینان  استان الانبار است. همه شیوخ عشایر و قبیله اتفاق نظر کرده‌اند و بیش از 70 شیخ  عشیره و قبیله در استان الانبار طوماری امضا و اعلام کرده اند هرکسی که با داعش باشد خونش مباح است البته 7 روز به این  افراد مهلت داده شده است.»

نیروهای عراقی پیش از این اعلام کردند نیروهای ویژه ضد تروریسم توانسته‌اند امیر گروه داعش در کوههای حمرین به نام مقداد رشید را با حمایت نیروی هوایی و در عملیات گسترده ای بکشند. این تحول میدانی با حمایت معنوی محافل دانشگاهی و دینی و سازمانهای مردم نهاد روبرو بوده است. آنها در کنفرانسی بر لزوم حمایت از ارتش در جنگ با تروریسم تأکید کردند.

"سعد تمیمی" معاون رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام ، گفت :« بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی در تلاشند پیروزی ارتش  عراق را بر مردم  این کشور تلخ کنند. عراق باید با ارتش منسجم باشد.»

الانبار و شهر الرمادی مرکز آن از حدود دو ماه پیش صحنه عملیات ارتش عراق است و این عملیات تا مرزهای اردن و سوریه ادامه دارد و در آن یگانهای نظامی و  بالگردهای جنگی و افراد مسلح عشایر حضور دارند و هدف از آن تعقیب اعضای داعش است و این عملیات به کشته ، زخمی ، دستگیری و فرار ده‌ها عضو داعش منجر شده است و نبردها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار