رییس پارک علم و فناوری فارس گفت:پارک علم و فناوری فارس از پارسال از سوی شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان مجری طرح کلان ملی توسعه فناوری های طراحی و ساخت بال هواپیمای مسافربری تعیین شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ احمد فاضل زاده افزود: متولی این طرح سازمان صنایع هوایی است و با همکاری دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف ، صنعتی اصفهان ، علم و صنعت ایران در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به سطح فناوری بال های هواپیما ، این طرح در دو سال گذشته با ایجاد شبکه ای از متخصصان در قالب دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ، مراحل طراحی مفهومی بال انجام شده و تا بهار سال 93 به پایان می رسد.

فاضل زاده گفت: صنعت هواپیماسازی نزدیک به یک سده در دنیا سابقه دارد و با توجه به توانمندی های موجود در کشور با برنامه ریزی های منسجم می توان در این حوزه گام های موثری برداشت.

رییس پارک علم و فناوی فارس بیان کرد: طرح های کلان ملی پس از مراحل کارشناسی و نیاز سنجی از سوی چندین سازمان ، دانشگاه و پارک علم و فناوری و با بهره گیری از زنجیره ای از محققان و شرکت های دانش بنیان به اجرا در می آید.

وی ادامه داد: اجرای طرح های کلان کشوری در ارتقای قابلیت و جهت دهی به تحقیقات اثرگذار است./

انتهای پیام/

برچسب ها: پارک ، فناوری ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.