دبیر کل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ گفت:اصفهان میزبان دانش‌آموزان ۴۳ کشور در المپیاد جهانی فیزیک است

 دبیر کل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ گفت: ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۳ کشور در پنجاه و چهارمین دوره این المپیاد که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

مجتبی بابایی خورزوقی افزود: پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک مرداد امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این المپیاد دارای ۲ آزمون تجربی و نظری است، اظهار کرد: طراحان پرسش‌های این المپیاد، شماری از نخبگان فیزیک دانشگاه‌های برتر کشور از جمله صنعتی اصفهان هستند.

بابایی با اشاره به حضور ایران در این رقابت جهانی با پنج دانش‌آموز نخبه، خاطرنشان کرد: نمایندگان ۲ کشور نیز بعنوان ناظر در ایران حضور خواهند داشت.

دبیر کل المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ گفت: این رویداد با همکاری دانشگاه شهید رجایی به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

بابایی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این نیز در سال ۱۳۸۶ میزبان این المپیاد بود، تصریح کرد: این مرکز آموزش عالی در این دوره نیز به‌دلیل برخورداری از زیرساخت‌های لازم به‌منظور برگزاری آزمون و امکانات رفاهی و اسکان شرکت‌کنندگان برای میزبانی انتخاب شد.

وی ادامه داد: برنامه‌های جانبی فرهنگی و هنری در کنار این رویداد برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: پروفسور راجیپ سینگ راوات رییس المپیاد جهانی فیزیک نیز اوائل تیر امسال از امکانات و برنامه‌های برگزاری المپیاد در دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.


مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک یکم مرداد امسال در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

این رویداد روز هفتم مرداد با اهدای مدال برندگان به کار خود پایان می‌دهد.

المپیاد جهانی فیزیک با توجه به اهمیت روز اَفزون فیزیک در بیشتر زمینه‌های فناوری و آموزش عمومی جوانان و همچنین با هدف افزایش ارتباطات بین‌المللی هر سال در یکی از کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۸۶ میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود.

این مرکز آموزش عالی با حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.