رئیس شورای اسلامی شهر میناب گفت: برای عمران و آبادانی شهر باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمد‌امین امانی امروز طی نشستی با اصحاب رسانه و فعالان خبری در میناب با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر هدف برپایی نشست هم اندیشی با خبرنگاران را استفاده از نظر و پیشنهاد نمایندگان افکار عمومی ذکر کرد و گفت: فعالان حوزه اطلاع رسانی به لحاظ ارتباط نزدیک با مردم می‌توانند در جهت رفع مشکلات کمک‌های فراوانی به مسئولان و خادمان مردم کنند.

وی در ادامه با تشریح رسالت خبرنگار در جامعه، اظهار داشت: یک خبرنگار باید واقعیت‌ها را بدون هیچ کم و کاستی برای مردم و جامعه بیان کند.

امانی با بیان این که میناب شهرستان دوم استان قلمداد می‌شود و در بسیاری از حوزه‌ها و بخش‌ها شاخص و از طرفی نیز یکی از شهرهای مهم و استراتژیک است، گفت: شهرستان میناب باید در حوزه اطلاع رسانی فعال و پویا باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر میناب در ادامه، نگاه مثبت و رو به جلو و ارائه راهکار و پیشنهاد در کنار انتقاد را خواست شورا از خبرنگاران ذکر کرد و با بیان این که بسیاری از حوادث و رخدادهای شهری در میناب به نحو مطلوبی به اطلاع مردم رسانده نمی‌شود، افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران سعی کنند با پرهیز از انتشار اخبار کلیشه‌ای به بیان واقعیت‌ها بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص میزان علاقه اعضا شورای شهر در زمینه جذب مشارکت بخش خصوصی، با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از بخش خصوصی در توسعه و عمران شهری، اظهار داشت: از آنجایی که اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست به دنبال جذب سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی هستیم.

امانی بیان کرد: در این راستا وظیفه شورا مهیا کردن بستر است که گام‌های نخست آن برداشته شده و رایزنی‌های لازم با شهرداری صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر میناب همچنین با اشاره به نبود یک نشریه مستقل در شرق هرمزگان گفت: میناب بر اساس بسیاری از شاخص‌ها توانمند و فعال است و قابلیت این را دارد که با راه‌اندازی یک نشریه محلی و درون استانی، شرق هرمزگان را پوشش دهد.

وی افزود: ضمن رایزنی در این زمینه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از کسانی که مایل به ورود در این عرصه هستند نیز حمایت می‌شود.

در این نشست که با هماهنگی مشاور مطبوعاتی شورای شهر و در دفتر این شورا برگزار شد تنها سه نفر از اعضا شورای شهر شرکت داشتند.

حمایت لازم از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها، پوشش مناسب خبری برنامه‌های مختلف شهر و رفع برخی مشکلات شهری از مهمترین مباحثی بود که به صورت دوسویه بین اعضا شورای شهر و فعالان حوزه اطلاع رسانی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شهرداری ، میناب ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.