با این آموزش شما می توانید راه های نفوذ هکرها، بدافزار ها و ... را به سیستم خود از بین ببرید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در مطالب آموزشی قبلی به اهمیت، ویژگی های فایروال ویندوز و نحوه مدیریت اتصال نرم افزارها پرداختیم.
متاسفانه به دلیل عدم شناخت درست کاربران از امکانات و ویژگی های فایروال ویندوز به اشتباه پس از نصب ویندوز یکی از اقدامات انجام شده غیر فعال کردن فایروال ویندوز است. در حالی که شما با استفاده از فایروال ویندوز می توانید از هک شدن خود و به خطر افتادن اطلاعات شخصی جلوگیری کنید.
امنیت یکی از مهم ترین فاکتورهای است که کاربر رایانه باید به آن توجه داشته باشد. اما یک سیستم چگونه مورد حمله قرار می گیرد و یا ویروسی می شود؟ یکی از اصلی ترین و یا شاید تنها عامل مورد حمله قرار گرفتن رایانه (حال می خواهد ویروس، تروجان، کرم و ... باشد و یا حملات هکرها) پورت های آن است. رایانه دو نوع پورت فیزیکی مانند usb و مجازی مانند 8080 دارد.


در این آموزش ما به نحوه مدیریت پورت های مجازی سیستم می پردازیم و شما یاد خواهید گرفت که چگونه پورت های خطرناک سیستم خود را ببندید و در برابر حملات هکر ها در امان باشید.
یک هکر یا بدافزارها بخواهند به سیستم شما نفوذ کنند باید از طریق این پورت ها این کار را انجام دهند. ولی وقتی که شما اکثر پورت های بلا استفاده خود را می بندید دیگر نگران نفوذ هکرها و یا بدافزارها نیستید.
در ادامه بخش اول به بخش مدیرت قوانین پورت های رسیدیم.
دقت کنید که ما در این آموزش فقط به Inbound Rules می پردازیم. شما باید خودتان این آموزش را بر روی بخش Outbound Rules انجام دهید.
مانند قبل در فایروال ویندوز بر روی Inbound Rules کلیک کرده و سپس بر روی New Rule کلیک کنید. برای شما پنجره زیر نمایش داده می شود. 


سپس port را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.


بخش شماره یک از شما در رابطه با نوع ارتباط تان سوال می پرسد که اتصال اینترنت شما از نوع TCP می باشد.
در بخش دوم شما دو گزینه دارید. که گزینه اول انتخاب تمام پورت ها است و گزینه دوم انتخاب پورت های که شما مشخص می کنید. گزینه دوم را انتخاب و شماره پورت های 23، 445، 139 و 135 را وارد کنید. دقت داشته باشید که باید پورت ها را مانند مثال خود فایروال با "," از یک دیگر جدا کنید. 
پورت های خطر آفرین دیگرهم وجود دارد که با توجه به فعالیت شما در اینترنت باید موراد که لازم ندارید آنها را ببندید. برای مشاهده تمام پورت ها و آشنایی با وظایف آنها اینجا کلیک کنید.
سپس بر روی Next کلیک کنید.


در مرحله بعد از شما مشخص می کنید که پورت های مشخص شد اجازه ارتباط دارند یا خیر. که گزینه اول و دوم اجازه ارتباط را به پورت ها می دهید و تفاوت این دو گزینه در این است که گزینه دوم تحت شرایط خاص این اجازه را می دهد. مانند تصویر گزینه سوم را انتخاب کنید. که در این حالت شما پورت ها را می بندید.
سپس بر روی Next کلیک کنید.


در مرحله بعدی هر سه گزینه را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید. (در آموزش بخش اول این قسمت به صورت کامل توضیح داده شده است.)


در مرحله آخر برای قانون جدید یک نام مشخص کرده و در نهایت بر روی Finish کلیک کنید. 

گزارش از حسین جاهدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۹ دی ۱۳۹۴
ممنون عالی
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۲۲:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام مرسی خیلی مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۴۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
سلام...ممنون دوست عزیز
تشکر...
با آرزوی موفقیت برای شما...
آخرین اخبار