فرماندار شهرستان نوشهر از خسارت به بیش از 150 واحد مسکونی براثر بارش شدید برف در این شهرستان خبر داد.

قمی اویلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ گفت : در پی بارش برف سنگین در غرب استان و شهرستان نوشهر تا ۳۰ ساعت قطعی برق ۱۰۰ درصدی داشتیم و با اقداماتی که در داخل شهر انجام شد برق وصل شد.

وی افزود: در برخی از مناطق بخش مرکزی نوشهر تا ۷۰ ساعت نیز برق قطع بود و در حال حاضر نیز هم برق مناطق روستایی این بخش قطع است.

فرماندار شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی اصلی شهرستان باز است و تردد در آن جریان داردافزود : آب شرب روستاییان منطقه بخش مرکزی نیز از طریق آبرسانی با تانکرتامین می شود.

قمی اویلی تصریح کرد: در همان ساعات اولیه وقوع بارش شدید برف نمایند مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و استاندارمازندران از شرایط مناطق بحرانی مطلع شده و دستورات و پیگیری‌های لازم را انجام دادند و این کمک قابل توجهی به ما کرد.

فرماندار شهرستان نوشهر بدون ارائه آمار ارزش ریالی خسارات وارده بر اثر بارش شدید برف تصریح کرد: تاکنون بر اثر بارش سنگین برف تعداد ۱۵۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بین 20 تا 100 درصد آسیب دیده و تخریب شدند.

وی تصریح کرد: همچنین به صنایع، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و باغات مناطق مختلف شهرستان نوشهر خسارات جدی وارد شده است.

قمی اویلی با اشاره به خسارت ۴۳ میلیارد تومانی سیل آبان ۹۱ در نوشهر بر لزوم توجه ویژه به پدافند غیرعامل در غرب استان نیز تاکید کرد و ابراز داشت: پدافند غیرعامل باید در این منطقه به طور جدی مورد توجه واقع شود چرا که اکنون براثر تابش آفتاب و یا بارندگی به صورت باران باشد موجب ذوب شدن برف‌ها می‌شود و این احتمال بروز سیل را در منطقه به وجود می‌آورد و بنابراین نیاز است آب منطقه‌ای به این نکته توجه کافی داشته باشد.
/انتهای پیام/ش ك
برچسب ها: بارش ، شدید ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.