مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: تولید کنونی گاز این شرکت به منظور پاسخگویی به افزایش مصرف گاز در کشور، روزانه حدود پنج میلیون مترمکعب بیش از برنامه تکلیفی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

احمد سراجي ، تولید کنونی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی را ٢٣٤ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد و افزود: امسال ٩ حلقه چاه جدید در میدان های گازی این شرکت وارد مدار تولید شده است.

سراجی ادامه داد: با به تولید رسیدن این چاه ها، بیش از پنج میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی افزوده شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بیان کرد: با توجه به تولید گاز بیش از برنامه، برنامه تولید تکلیفی گاز این شرکت امسال به طور کامل محقق می شود.

سراجی با اشاره به اینکه طی سال های آینده، حفاری چاه های جدید پاسخگوی افت فشار مخازن نخواهد بود، گفت: از این رو، راه اندازی ایستگاه های تقویت فشار گاز اجتناب ناپذیر است و شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در این زمینه، مطالعه ساخت ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی و هما را در دستور کار دارد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سهم عمده ای در تولید گاز کشور دارد. این شرکت دارای چهار منطقه عملیاتی است و میدان های آغار، دالان، نار، کنگان، هما، شانول، وراوی، تابناک، گورزین و سرخون، میدان های گازی در حال تولید آن به شمار می رود./

انتهای پیام/ش ك

برچسب ها: افزایش ، گاز ، زاگرس ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.