مدیرکل فرودگاه های استان کرمان از رشد پروازهای بین المللی از فرودگاه کرمان خبر داد و گفت: آمارها حاکی از رشد قابل توجه در همه شاخص هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام اداره کل فرودگاههای استان کرمان ، محمد نخعی رویکرد مهم این اداره کل را توسعه پروازی با نگاه استاندارد سازی خواند و افزود: با عزم عمومی و مبنای مورد نظر مقام عالی استان در بحث حیاتی توسعه ، توفیق در گسترش تعاملات برون مرزی و تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ، مرهون تلاش جمعی و آمادگی زیرساخت هایی مانند ایمنی و استاندارد سازی هستیم که نتیجه آن تمایل شرکتها و مؤسسات هواپیمایی برای برقراری پرواز است.

وی از رشد پروازی بین المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه پروازهای حج نسبت به پارسال، در بخش پروازی 73 ، در بخش مسافری 93 و در بخش بار 75 درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرودگاههای استان به رشد پروازهای عتبات عالیات نیز اشاره و تصریح کرد: در بخش پرواز عتبات 26 ، در بخش تعداد پروازی 20 و در بخش بار نیز 26 درصد رشد داشته ایم.

وی با اعلام اینکه پروازهای دبی پس از 10 سال دوباره افتتاح شده است ، یادآور شد: از آذر امسال تاکنون 32 پرواز با هواپیماهای فوکر50 توسط شرکت هواپیمایی قشم انجام شده که هزار و 70 مسافر و 14 هزار و 886 کیلو بار جابجا و حمل شده است.

وی با اشاره به تلاش این اداره کل در کنار توسعه کمی و کیفی پروازهای بین المللی ، بر تنوع پروازی به ویژه شرط افزایش تعداد صندلی در این حوزه تأکید کرد و گفت: تنها در صورتی می توان به ادامه پروازها خوشبین بود که زمینه فرهنگی و تعاملات دوسویه فراهم شود.

نخعی افزود: زیر ساخت های پروازی آماده و مصمم برای پذیرش درخواست های برقراری پرواز بین المللی توسط مؤسسات حمل و نقل هوایی است./ش ك


برچسب ها: رشد ، پرواز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.