باغ کتابی که روزی تنها امید احیای زندگی کتاب خارج شده از سبد کالای ایرانیان بوده، امروز ناتوان از مقابله با خواست زمان مبتلا به ویروس مسری تعطیل نهادهای نا استوار فرهنگی شده است.

علی اکبر اشعری، مدیر عامل پروژه فرهنگی باغ کتاب در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ افزود: به هر حال جریان نویسندگی از متن جامعه الهام می‌گیرد، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاثیر خوبی بر نویسندگان گذاشتند.   
وی گفت: البته نمی‌خواهم بگویم به حد ایده‌آل در پردازش ادبی به انقلاب اسلامی رسیده‌ایم اما هم به لحاظ کمی و هم از نظر کیفی در حوزه‌هایی چون انقلاب کارهای زیادی شده است.   
 
به گفته اشعری، باید موانع موجود بر سر راه تدوین وانتشار آثار انقلابی را برطرف کرد تا تصاویر متنوع‌تری از ابعاد علمی و فرهنگی آن انعکاس پیدا کنند.  

مدیر عامل پروژه فرهنگی باغ کتاب اظهار داشت: نباید تقصیر کم کاری در حوزه ادبیات انقلاب را به گردن این و آن انداخت و در تمام دوره‌ها صرف نظر از دیدگاه و نگرش مسئولان، توجه ویژه‌ای به ادبیات دفاع مقدس شده است.  

وی خاطر نشان کرد: بهتر است که در صورت بروز مشکل در هر زمینه‌ای ایراد موجود را متوجه خود کرده و آن را حل کنیم.  

گفتنی است که باغ کتاب این روزها به تعطیلی پس از یک دوره شکوفایی کوتاه مدت رسیده و این به معنای تبدیل شدن امید کشبه ادبیات به کابوس است.  


انتهای پیام/

برچسب ها: باغ کتاب ، تعطیلی ، اشعری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار