مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم گفت: 8000 آثار پژوهشی به جشنواره علامه حلی ارسال شده و این میزان رشد 15 درصدی شرکت کنندگان در این دوره را نسبت به سال گذشته نشان می دهد..

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قم، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا اظهار داشت: آثار پژوهشی ارسال شده به ششمین جشنواره علامه حلی بیش از هشت هزار اثر بوده و این میزان نسبت به سال گذشته 15 درصد داشته است.

وی با بیان این که در سال گذشته هفت هزار و 9 اثر پژوهشی به جشنواره علامه حلی ارسال شده بود، عنوان کرد: در پنجمین دوره جشنواره علامه حلی 50 نفر تجلیل و شایسته تقدیر شدند و در دوره ششمین به دلیل برگزاری جشنواره های استانی علامه حلی بیش از 50 نفر تجلیل و شایسته تقدیر خواهند شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قم ابراز داشت: آثار ارسال شده در قالب مقاله، پایان نامه و تحقیقات پایانی و موضوع های آن در قالب 10 رشته علوم حوزوی همچون فقه و اصول، منطق، فلسفه، علوم انسانی مرتبط به علوم دینی، تفسیر علوم قرآن و حدیث، کلام، ادبیات و هنر بوده است.

امتیاژ ویژه آثار مرتبط با موضوع سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام اسماعیل نیا با اشاره به موضوع ویژه این دوره جشنواره علامه حلی بیان داشت: سبک زندگی اسلامی موضوع ویژه این دوره بوده و آثار پژوهشی ارسال شده در این موضوع از امتیاز و جایزه ویژه ای برخوردار خواهند شد.

مدیر کل پژوهش حوزه های علمیه خواهران با بیان این که ارزیابی های اجمالی آثار انجام شده و ارزیابی تفصیلی در حال انجام است، یادآور شد: ششمین جشنواره علامه حلی اردیبهشت ماه سال آینده در استان قم برگزار می شود و مکان و سخنران اصلی آن هنوز مشخص نشده است.

دبیر جشنوراه علامه حلی افزود: امسال جشنواره های استانی علامه حلی گسترش یافته به طوری که در هفت استان از جمله قم، تهران، خراسان، کرمان، اصفهان، فارس و همدان برگزار می شود.

وی در این زمینه ادامه داد: تاکنون در استان همدان این جشنواره برگزار شده و در استان های دیگر تا پایان سال برگزار خواهد شد و برگزیدگان آن به مرحله کشوری راه می یابند.

گفتنی است جشنواره علامه حلی هر سال در میان طلاب برگزار می‌شود.

برچسب ها: قم ، جشنواره ، پژوهش ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.