سخنگوی سازمان امدادونجات گفت: در پی بارش‌های چند روز اخیر امدادگران به 30 هزار نفر در 28 استان کشور امدادرسانی کردند و عملیات‌های امدادی همچنان ادامه دارد.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح وضعیت امدادرسانی به استان‌های متاثر از برف و کولاک گفت: 28 استان کشور به جز استان‌های بوشهر، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد در این 6 روز گذشته متاثر از برف و کولاک بودند و 2 هزار 998 نفر امدادگر با حضور در جاده‌ها و شهرها و روستاهای گرفتار شده در برف و کولاک امدادرسانی کردند.
 
وی در ادامه افزود: در این 6 روز گذشته امدادگران به 30 هزار نفر امدادرسانی کردند که با توجه به حجم بارش‌ها در دو استان گیلان و مازندران، بیشترین حجم امدادرسانی در این دو استان صورت گرفته است.
 
وی در ادامه به اسکان 6 هزار و 700 نفر اشاره کرد و گفت: 6 هزار و 700 نفر از گرفتار‌شدگان در برف و کولاک در پایگاه‌های امدادی، مساجد، اسکان اضطراری داده شده‌اند و در بین آنها اقلام امدادی و اضطراری توزیع شد.
 
درخشان به مصدومیت 249 نفر اشاره کرد و بیان داشت: امدادگران 159 نفر را که 24 خانم باردار نیز در بین آنها بود به مراکز درمانی منتقل کردند.
 
وی در خصوص خودروهای گرفتار شده در برف  و کولاک نیز یادآور شد: در برخی محورها شدت برف و کولاک و یا نبستن زنجیر چرخ باعث گرفتار شدن خودروها در برف و کولاک شده بود که امدادگران 3 هزار و 730 خودرو را رهاسازی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار