عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه قبل از انقلاب کارخانجات داروسازی چند ملیتی بودند، گفت: نیروی کارگری کارخانجات داروسازی از ایران و مدیریت آن‌ها با متخصصان خارجی بود.

دکتر سید جمال سعید واقفی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق افزود: پس از انقلاب اسلامی مدیریت کارخانجات دارویی کشور به دست متخصصان داخلی افتاد و در سالهای ۵۷ تا ۶۰ علاوه بر مدیریت، تهیه مواد اولیه برای ساخت دارو نیز از منابع مناسب انجام شد. 
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت صنعت داروسازی به دست متخصصان بخش خصوصی و دولتی افتاد تصریح کرد: این دو بخش به رقابت سالم و سازنده در عرصه دارویی پرداخته و سعی در بهتر کردن محصولات خود داشتند. 
 
 وی با تاکید بر اینکه رقابتهای سالم موجب شد تا بیش از ۹۵ درصد داروی مورد نیاز مردم را در داخل کشور تامین کنیم، گفت: این امر نشان از پیشرفت و شکوفایی صنعت داروسازی در سالهای پس از انقلاب دارد. 
 
وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی حدود ۲۵ درصد نیاز داخلی را می‌توانستیم تامین کنیم و مابقی رو از طریق واردات مرتفع می‌کردیم. 
 
 به گفته عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران پس از انقلاب پیشرفتهای حوزه دارویی قابل توجه بود، بطوری که در دهه هفتاد؛ ۹۵ درصد نیاز بازار دارویی توسط متخصصان داخلی تامین شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.