سفیر آمریکا در سوریه بازنشسته می‌شود

مقامات سابق و فعلی آمریکا اعلام کردند رابرت فورد، سفیر این کشور در سوریه پایان ماه جاری بازنشسته خواهد شد و از سمتش کناره‌گیری خواهدکرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری اسکای نیوز ، رابرت فرود که به زبان عربی تسلط دارد، نقش مهمی در برگزاری کنفرانس  ژنو 2 داشت.

این در حالی است که مسئولان آمریکایی از هر گونه اظهار نظر درباره علل تصمیم فورد برای بازنشستگی و کناره گیری از مقام خود در سوریه خودداری می کنند.

جن پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری به سئوال خبرنگاری درباره اینکه آیا فورد بازنشسته می شود  ،پاسخی نداد.

رابرت فورد در ماهها اخیر  بیشتر در ترکیه و مناطق دیگر منطقه خاورمیانه حضور داشت تا گروههای مسلح مخالف سوریه را متقاعد سازد در گفتگوهای صلح با دولت سوریه شرکت کنند.

برخی منابع  پیش بینی می کردند  رابرت فورد سفیر جدید آمریکا در مصر شود اما مسئولان دولت مصر با حضور فورد در قاهره مخالفت کردند.
 
یک مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود ،  گفت: به نظر می رسد دولت جدید مصر نمی خواهد رابرت فورد به عنوان سفیر آمریکا در قاهره فعالیت کند.

مسئول سابق وزارت امور خارجه آمریکا افزود مسئولان مصری در گفتگو با مقامات آمریکایی ناخرسندی خود را از حضور احتمال رابرت فورد در قاهره  ابراز کردند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار