یک آسیب شناس گفت: تلاش و فعالیت اعضای خانواده و تنظیم انتظاراتشان از یکدیگر موجب اجرای عملکرد درست آنها می‌شود.

 جعفربای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خانواده نقش بسیار مهمی به عنوان مقدس‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه ایفا می‌کند از این‌رو اعضای خانواده هر یک، وظایف و نقش مهمی را برای پیش‌برد مسئولیت‌های این نهاد بین‌المللی به عهده دارند. خانواده به عنوان تنها نهاد جایگزین ناپذیر، مسئولیت‌های بسیار خطیری را در اجرای اهداف فردی و اجتماعی جامعه دارد.
 
وی تصریح کرد:  یکی از مشکلات اساسی خانواده در شرایط فعلی بهم ریختن وظایف و نقش اعضا است. نظام فرزند سالاری و حاکم شدن خانواده هسته‌ای یکی از مشکلاتی است که کارکرد و وظایف اعضای خانواده را دچار تغییر و تحول اساسی خواهد نمود و این تغییر نقش، در نتایج عملکرد خانواده‌ها بسیار موثر است. 

بای اظهار داشت: تغییر نقش اعضای خانواده منجر به تغییر انتظارات آنها از یکدیگر خواهد شد از این‌رو دگرگونی در فعالیت‌های این افراد صورت می‌گیرد. افراد خانواده به عنوان عناصری سهم‌گذار در اقتصاد منزل هستند و با تغییر نقش و تحول انتظارات به عنوان عناصری سهم خواه در خانواده ظهور نموده و زمینه مشکلات فراوانی را به وجود خواهند آورد. 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین تلاش و فعالیت اعضای خانواده و احیای نقش آنان و تنظیم انتظاراتشان از یکدیگر موجب اجرای عملکرد درست آنها شده و مشکلات فراوانی را در جامعه و خانواده حل و رفع می‌کند.  
انتهای پیام/  
 
 

برچسب ها: خانواده ، مشکلات ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار