پژوهش و مطالعه مهمترین ابزار ساخت برند است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ فرزاد مقدم ، استاد بازاریابی و تبلیغات در سومین سمینار مدیریت برند با عنوان برند شهری و گردشگری پیرامون نحوه ساخت برند شیراز سخنرانی کرد .

این کارشناس بازاریابی و تبلیغات برند را تمام دارایی ها و توانمندی های بالقوه و بالفعل یک شهر یا مکان توصیف کرد و افزود : گویش ، ادبیات ، مکان ، خوراک ، آداب ، رسوم ، پوشش و بسیاری دیگر از مقوله ها می توانند از ویژگیهای برند شهری باشند.

وی انتخاب یک تیم متخصص و انجام پژوهش و مطالعه را یکی از مهمترین ابزارها برای ساخت برند شهری شیراز دانست .

مقدم با بیان اینکه هنوز معنی و مفهوم برند برای خواص و عوام شفاف نشده است در این سمینار به تشریح کامل معنی و مفهوم برند پرداخت .

وی برند را تصویر ذهنی از یک شهر و مردمان آن شهر دانست و با ذکر مثالی گفت : اگر شیراز یک انسان بود چه ویزگیهایی داشت ؟ که پاسخ به این پرسش از جنبه های مختلف می تواند توصیفی را که افراد از شیراز در ذهن دارند تبیین کند و در واقع این همان برند است .

مقدم ، با اشاره به اینکه بیش از 108 تعریف از برند داریم برند را عنصر اعتماد سازی، تمایز از رقبا و مجموعه ای از ارزش ها دانستکه در ذهن مخاطب شکل می گیرد.

وی هدف از ساخت برند شهری را ایجاد شناخت برای سفر به یک شهر در بازار پر رقابت گردشگری بیان کرد و افزود : عناصر بصری هویت برند شهری همان لوگو ، رنگ ، شعار و .. است و عناصر غیر بصری که 85 درصد از تأثیر برند را درخود دارد شامل رفتار ، ظاهر و برخورد اصناف شهر ، رانندگان ، راهنمایان ، پرسنل هتل ها ، مکان های تاریخی ، فرهنگی ، تفریحی ، مراکز پذیرایی ، خوراک ها و... می باشند که تصویر ذهنی مخاطب را تشکیل می دهند.

وی، شعارهای تبلیغاتی را حاوی هویت برند دانست و ادامه داد: تمام شهرها باید یک شعار تبلیغاتی داشته باشند .

این کارشناس بازاریابی و تبلیغات ، سازمان دهی پژوهش ، جایگاه سازی و طراحی هویت برند را مراحل مختلف برند سازی بیان کرد و گفت : برای ساخت برند شهری باید ویژگی ها و قابلیت های شیراز را بررسی و بازارهای هدف و مخاطب را تعیین کنیم .

در ادامه این سمینار نیز دکتر برونو والتر مشاور نمایشگاه ITB برلین ، محقق و پژوهشگر، پیرامون تأثیر رویدادهای منطقه ای ، ملی و بین المللی در توسعه گردشگری و برند شهری و نحوه برنامه ریزی برای اجرای رویدادها به شکل تخصصی سخن گفت .

انتهای پیام/ش

برچسب ها: پژوهش ، مطالعه ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.