در آستانه نشستی دیگر از سوی وزیر کشور با نمایندگان احزاب هستیم نشستی که گفته می‌شود نام آن نشست احزاب نیست، چراکه تنها 15 نفر از فعالان حوزه احزاب آن هم به اسم در آن دعوت شده‌اند، و بایستی آن را نشست اشخاص نام داد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 14 دی 92 اولین گردهمایی احزاب با دولت تدبیر و امید بود که وزیر کشور 64 حزب سیاسی را به میزبانی خود فراخواند؛ نشستی که درعین صمیمیت کاملا تخصصی و جدی بود.

نگاهی به این  نشست عمدتا احزاب فعال و شناسنامه‌داری را نشان می‌داد که خوب مامنی را برای مطالبات خود یافته بودند؛ بازگشایی خانه احزاب، هزینه‌های مالی آن و به قول معروف بی‌پولی دغدغه بسیاری از دبیران کل بود، مشکلی که برای راهکار آن ایده‌های مختلفی همچون یارانه احزاب، کمک دولت از طریق بودجه و .. از سوی نمایندگان تشکل‌ها مطرح می‌شد.




 
تشکیل منشور حزبی، ضابطه‌مندکردن قوانین حزبی، توانمندی در داشتن ایدئولوژی حزبی، نبود مرزی مشخص میان جرایم سیاسی وامنیتی، از جمله خواسته‌های دبیران کل احزاب در این نشست بود که عمیقا از سوی آن‌ها بیان می‌شد.                                          
 
اهمیت تعامل دولت و احزاب که  در این نشست خودنمایی می‌کرد، در راستای بهبود وضعیت میان وزارت کشور و تشکل‌های سیاسی قرار داشت، متولیان این وزارت‌خانه قول رسیدگی جدی به آسیب‌های پیش‌روی احزاب را داده و اعلام کردند که در صورت ثمربخش بودن آن نشستی دیگر برگزار خواهند کرد.




حال در آستانه نشستی دیگر از سوی وزیر کشور با نمایندگان احزاب هستیم نشستی که گفته می‌شود نام آن نشست احزاب نیست، چراکه تنها 15 نفر از فعالان حوزه احزاب به اسم در آن دعوت شده‌اند، و بایستی آن را نشست اشخاص نام داد. 

این گردهمایی نوعی بارش افکار پیرامون خانه احزاب، قانون احزاب و دیگر مسائل مربوط به آن است، از شخصیت‌های دعوت شده به این نشست "اسدالله بادامچیان" نائب‌رئیس جبهه پیروان، "یدالله طاهرنژاد" عضو شورای مرکزی کارگزاران، "علیرضا زاکانی" رئیس کمیسیون احزاب مجلس، "حسن بیادی" دبیر کل جمعیت آبادگران جوان، هستند.






خبری که این روزها از سوی اصحاب رسانه پیرامون احزاب شنیده می‌شد، تشکیل کارگروهی در وزارت کشور به نام احزاب بود، که با پی‌گیری‌های خبرنگار ما متوجه شدیم چنین کارگروهی در وزارت کشور تشکیل نشده و تنها جلسه‌ای کارگاهی با حضور برخی فعالان این حوزه در این وزارت بوده است؛ کارگروهی که گفته می‌شد "بادامچیان" از اعضای آن است مبنای پی‌گیری ما را قوی‌تر کرد تا اینکه گفتگوی بادامچیان با یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه"عضو هیچ کارگروهی در وزارت کشور نیستم" خود شاهد تکذیب وجود چنین کارگروهی شد.

حال باید دید "رحمانی‌فضلی" که امروز از دید رسانه‌ها وزیر فعال دولت یازدهم تعبیر شده و فردا میزبان 15 نماینده از احزاب سیاسی کشور است، بالاخره کلید روشنایی خانه احزاب را خواهد زد یا خیر؟
 
 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار