سخنگوی حزب اسلامی کارکمیته سیاسی حزب متبوع را مسئول بررسی لایحه قانون احزاب دانست و گفت: مقرر شد این کمیته جلساتی پیرامون لایحه تشکیل داده و پیش از پایان فرصت یک‌ماهه نظرات خود را به وزارت کشور اعلام کند.

"محمد نیشابوری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جلسه اخیر حزب اسلامی کار اظهار داشت: طبق روال هفته به بررسی اخبار مهم روز کشور در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پرداختیم و پس از آن گزارشی از جلسه یکشنبه شب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارائه شد.   
 
وی اضافه کرد: مقرر شد حزب اسلامی کار با توجه به لایحه قانون احزاب منتشره از سوی وزارت کشور و هم طرحی که مجلس در این زمینه ارائه کرده  نظر خود را در قالب شورای هماهنگی یا در قالب حزب اسلامی کار به وزارت کشور اعلام کند.   
 
سخنگوی حزب اسلامی کار، کمیته سیاسی حزب متبوع را مسئول بررسی لایحه قانون احزاب دانست و تصریح کرد: مقرر شد این کمیته جلساتی پیرامون لایحه تشکیل داده و پیش از پایان فرصت یک‌ماهه نظرات خود را به وزارت کشور اعلام کند.   
 
نیشابوری اظهار داشت: جواد اطاعت از فعالان سیاسی و اساتید دانشگاه در جلسه شب گذشته حزب حضور یافت و پیرامون دمکراسی در جوامع امروزی (آمریکا، اروپا و آسیا) به بحث و بررسی پرداخت.   
 
وی با بیان اینکه دمکراسی در جامعه امروز ایران موضوعی است که در جلسه آینده حزب به آن پرداخته خواهد شد، افزود: نظرات کار‌شناس جلسه پیرامون اسلام و دمکراسی مطرح شد، وی معتقد بود اسلام و دمکراسی کاملا بر هم منطبق بوده و نسبت غریبی با هم ندارد.   
 
وی با بیان اینکه اطاعت پیرامون اسلام و دمکراسی به آیات قرآن کریم، احادیث پیامبر و ائمه معصومین (ع)، اشارات مستقیم به نهج البلاغه، نظرات علمای اسلام پرداخت، افزود: بخشی از برنامه‌های جدید حزب اسلامی کار به تحولات جدید داخلی و خارجی، از جمله خانه احزاب، فعالیت تشکل‌های سیاسی، بحث اشتغال و مسائل اقتصادی بر می‌گردد که در آینده نظراتمان را در قالب بیانیه و یا گفتگو با دبیران کل آزاد عضو شورای مرکزی اعلام خواهیم کرد.   
 
نیشابوری با اعلام اینکه جهت آغاز فعالیت‌های انتخاباتی مجلس آینده به طور مشخص از ابتدای سال جدید شروع خواهیم کرد، گفت: در این خصوص ابتدا کمیته سیاسی مقرر شد تحلیلی از وضعیت کنونی احزاب سیاسی کشور که بنا دارند در انتخابات آینده نقش آفرین باشند تحلیل کرده و در قالب جزوه‌ای به شورای مرکزی ارائه کنند.   
 
وی در ادامه افزود: پس از آن کمیته سیاسی بنا دارد با افرادی که از نظر فکری به اصلاحات و مجموعه تفکر حزب اسلامی کار نزدیک هستند، شناسایی کرده و افرادی که تمایل کاندیدا برای انتخابات دارند را با حمایت حزبی در قالب لیستی به شورای مرکزی ارائه کنند.   
 
نیشابوری اضافه کرد: در صورت موافقت شورای مرکزی، لیست نهایی به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارائه می‌شود.   
 
وی تاکید کرد: قاعدتا ما در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در تهران و کل کشور وارد انتخابات مجلس خواهیم شد و هر سیاست و تاکتیکی که از سوی این جبهه ارائه شود، ما نیز از آن تبعیت خواهیم کرد.   
 
سخنگوی حزب اسلامی کار ضمن امیدواری نسبت به انتخابات آینده مجلس افزود: امیدوارم در یک رقابت آزاد و مشارکتی مجلس محکم تری را پیش رو داشته باشیم.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حزب ، کار ، دموکراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار