رویکرد دبیرکل جدید جبهه پیروان، ملاک حزب مؤتلفه در انتخابات مجلس آینده، واکنش‌های فعالان سیاسی به اظهارات اخیر حجاریان و سریع‌القلم، انتقادات به محکومین فتنه88 و مهمترین عناوین خبری احزاب در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، احزاب در هفته‌ای که گذشت حاوی اخبار مهمی همچون اعلام مواضع جمعیت ایثارگران برای ورود به انتخابات، رویکرد دبیر کل جدید جبهه پیروان در تعامل با اصلاح‌طلبان، تصویب طرح نهایی اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، واکنش تند افروغ به اظهارات سریع‌القلم و ... بود که در گزاش ذیل چکیده‌ای از مهمترین خبرها را می‌خوانید.



رویکرد دبیر کل جدید جبهه پیروان در تعامل با اصلاح‌طلبان

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از رویکرد خود در تعامل با اصلاح‌طلبان صحبت و در اینباره شرط‌گذاری‌هایی را برای هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب تعریف کرد.


فروزنده: اعلام مواضع جمعیت ایثارگران برای ورود به انتخابات در ماه‌های آینده

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اصل وحدت در سطوح مختلف ملی و اصولگرایی با حفظ رعایت اصول و ارزش‌ها ملاک و معیار ما قرار دارد و قطعا در ماه‌های آینده نقطه نظرات خود را درباره چگونگی ورود به انتخابات مطرح می‌کنیم.


حبیبی: استفاده از تجربیات گذشته ملاک کار حزب موتلفه برای حضور در انتخابات مجلس

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: برای آغاز کار برنامه‌های انتخاباتی نیازی به هیچ مقدمه‌ای نداریم و براساس تجربیات گذشته برای ادامه راه و حضور در انتخابات عمل می‌کنیم.

انصاری: طرح اقتصاد مقاومتی امروز به تصویب نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نهایی‌شدن طرح اقتصاد مقاومتی در جلسه امروز(شنبه) این مجمع خبر داد.

افتخاری: هر حق رای مساوی با حق اظهار نظر است/ شخصیت‌ها هرچه سنجیده‌تر صحبت کنند، کرامت انسانی خود را حفظ کرده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر حجاریان، گفت: اظهارات وی بیش از همه خود و جایگاهش را زیر سوال برد؛ شخصیت‌ها هرچه سنجیده‌تر صحبت کنند، کرامت انسانی خود را حفظ کرده و زحمت دیگران در نقد و جواب دادن را افزایش نمی‌دهند.

نگاهی کوتاه بر چند موضع‌گیری در 6 ماه/آقای سریع‌القلم؛ وصله‌کردن عدم آگاهی سیاسی بر لباس قشر زحمت‌کش خطاست!

آقای سریع‌القلم، اشاعه فرهنگ و ادب از کجا باید آغاز شود؟ چگونه باید آن را ترویج داد در حالیکه عدم آگاهی سیاسی را وصله لباس زحمت‌کشانی می کنیم که برخی از آنان فارغ التحصیلان دانشگاهی و بازنشستگان فرهنگی این سرزمین هستند؟




واکنش تند افروغ به اظهارات سریع‌القلم: استفاده ابزارگونه از مردم اشکال دارد یا بها و ارزش دادن به آن‌ها؟ / کمی غیرت و هویت فرهنگی داشتن بد نیست

یک استاد دانشگاه گفت: خوب است این افراد مقداری در زندگی خود فرصتی را برای مطالعه کردن دیوان‌ها و اشعار شعرای بزرگ ایرانی اختصاص دهند و از یک منظر خاص معروف به فرهنگ سیاسی که ریشه در تفکرات غربی دارد به جان این ملت نیفتد.

مهرداد بذرپاش: نکند هم زندگی مردم نچرخد هم سانتریفیوژها/ آیا به وزیر خارجه ما اجازه بازدید از مراکز نگهداری از معلولین در غرب را می‌دهند؟

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد ما اين است که اگر حواسمان جمع نباشد هم زندگي مردم متوقف مي‌شود و هم سانتريفيوژها. ما که پاي ميز مذاکره مي‌رويم اگر بگوييم دستمان خالي است طرف حتما به ما امتيازي نخواهد داد. آن هم با يک مشت موجودات عجيب وغريبي که خداوند در عالم خلق کرده که حرف حسابي متوجه نمي‌شوند.

آیت‌الله جوادی آملی: تهدید ایران، نشانه بی‌عقلی غربی‌ها است

آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که دستاورد عدم عقلانیت در مراکز دانشگاهی غرب، جنگ‌های جهانی اول و دوم و کشتار نزدیک به 70 میلیون انسان بود، گفت: همین بی عقلی منجر می‌شود که آنان هر روز با تهدید ایران اسلامی، بگویند که گزینه نظامی روی میز است.

حجت‌الاسلام ذاکری: ضرورت دوری نمایندگان مجلس از معرض آسیب‌هایی که به نقش آنان در نظام لطمه وارد می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شخصی که نماینده مجلس و وکیل ملت در عرصه قانون‌گذاری است، باید از معرض آسیب‌هایی که به نقش وی در نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند، دور باشد.

لاسجردی: نمایندگان به وظیفه اصلی خود بپردازند و از ایجاد هر نوع شائبه‌ای دوری کنند

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: بهتر است نمایندگان به وظیفه اصلی خود بپردازند و از ایجاد هر نوع شائبه‌ای دوری کنند.



حبیبی: سران فتنه اقتدار ملی را نشانه گرفتند/ در دنیا و آخرت باید پاسخگوی خیانت‌ها و جنایت‌های خود باشند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: سران فتنه مرتکب قتل، غارت اموال عمومی و بر هم زدن امنیت مردم شدند. آنها اقتدار ملی را نشانه گرفتند. پس از فتنه آنها بود که دشمن تحریم‌ها را تشدید کرد. آنها در دنیا و آخرت باید پاسخگوی خیانت‌ها و جنایت‌های خود باشند.مردم نیز در 9 دی، در سراسر کشور با حضور میلیونی خود آنها را محکوم کردند و بیعتی دوباره با نظام اسلامی داشتند.

آیت‌الله واعظی: "اربعین حسینی" سراسر درس زندگی و حکومت‌داری است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا و اربعین حسینی سراسر درس زندگی و حکومتداری است، گفت: مسئولین نظام اسلامی باید با تحمل مشکلات از انجام رسالت خود دست برنداشته و هیچ‌گاه در مقابل دشمن احساس شکست نکنند.

کریمی‌اصفهانی: ما در مذاکرات هسته‌ای هرگز از اصول خود دست نمی‌کشیم

دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه ما در مواضع به حق خود پافشاری کرده و از آن عدول نخواهیم کرد، گفت: اقتضای جامعه امروز ما، مذاکره با آنان بود و با نرمش قهرمانانه، انعطاف خود را در بعضی موارد نشان دادیم، اما این موضوع که از اصل حق خود دست بکشیم، هرگز رخ نخواهد داد.

ذره‌بین باشگاه خبرنگاران بر فعالیت احزاب سیاسی در آذر ماه 1392؛ خودنمایی فضای باز سیاسی/ لیدری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بر مجلس خبرگان

آنچه در گزارش زیر جمع‌آوری شده است، چکیده‌ای از عملکرد احزاب و تشکل‌های سیاسی در آذر ماه سال جاری است.

جلودارزاده: شهروندان باید در شرایط امن، سلیقه سیاسی خود را انتخاب کنند

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با اشاره به آسیب‌های موجود در احزاب کشور گفت: بایستی شهروندان در یک شرایط امن، سلیقه سیاسی خود را انتخاب کنند.

کازرونی: ثبات قدم موتلفه در راه ولایت این حزب را حفظ کرده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ثبات قدم موتلفه در راه ولایت این حزب را در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن حفظ کرده است.

ترقی: "پناهی" به جای توجیه کردن رفتارش پاسخگوی قوه قضاییه باشد

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: جعفر پناهی به جای عذرخواهی از ملت و مسئولان در دیدارش با این هیئت، به دفاع از خود می‌پردازد و قوه قضائیه باید وی را به خاطر خطا و تخلفی که مرتکب شده، مواخذه و از وی تعهد بگیرد تا برای بار دیگر چنین رفتارهایی را تکرار نکند.

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، هفته ، گذشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار