طرح یکسان سازی تملک زمینها و املاک در سامانه تملک اراضی برای شفاف سازی روند استملاک اراضی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ بهرام اسکندری مدیر دفتر حقوقی آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه برای شفاف سازی روند استملاک اراضی طرح یکسان سازی تملک اراضی اجرا می‌شود، افزود: اجرایی کردن این طرح سبب جلوگیری از پرداخت تکراری نقدینگی دولت به اشخاص، افزایش سرعت انجام کار، کاهش اتلاف وقت و کاهش مشکلات مالکیتی افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه دفتر حقوقی آب منطقه‌ای فارس در انجام امور تملک اراضی یکی از با نظم‌ترین دفاتر کشور است، ادامه داد: پیشنهاد این سامانه تملک اراضی از شرکت آب منطقه‌ای فارس آغاز شده و برای اجرایی ساختن این پیشنهاد به مرحله فرایند در چند استان بررسی، کارشناسی و به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است.

مدیر دفتر حقوقی آب منطقه‌ای فارس گفت: مشکلات طرح تملک اراضی مانند وجود اسناد متعدد برای یک فرد در دفترخانه‌ها و مشاع بودن اراضی سبب عدم تشخیص مالک اراضی و اختلاف در مالکیت شده که با اجرای این طرح اختلاف در مالکیت و پرداخت تکراری بهای اراضی به اشخاص از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه در سامانه قبلی انجام امور تملک اراضی به صورت بایگانی بوده و جز به جز فرایند تملک اراضی مشخص نبوده است افزود: این سامانه جدید عملیات را به صورت مرحله به مرحله به محض تشکیل پرونده فرد انجام داده و امکان دسترسی به جزء ترین اطلاعات مقدور است.

مدیر دفتر حقوقی آب منطقه‌ای فارس با تأکید به افت بسیاری از آب‌های زیرزمینی استان و استفاده 95 درصد آب استان در حوزه کشاورزی بیان کرد: شیوه‌های آبیاری و مصرف بهینه در این حوزه نیازمند اصلاح و بهسازی است.

وی افزود: این سامانه در استان فارس از تاریخ 22 بهمن ماه امسال راه اندازی و اجرا شده و در کل کشور فعالیت این سامانه از ابتدای سال 93 به مرحله اجرا در می آید./

انتهای پیام/





برچسب ها: اجرای ، تملک ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.