دبير‌كل حزب موتلفه اسلامي گفت: ما احساس مي‌كنيم برخي درحال باز توليد فتنه سال 88 از طريق پاك كردن صورت مسأله فتنه هستند؛ مردم نسبت به اين حركت حساس بوده و در روز 22 بهمن موضع قاطع خود را در اين باره اعلام خواهند كرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبيبي" که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی، سخن می‌گفت با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي اظهار داشت: استقلال و آزادي و برپايي حكومت جمهوري اسلامي در ايران سه دستاورد مهم انقلاب است و هر سال كه مي‌گذرد ملت ما در تعميق دولت‌سازي اسلامي و جامعه‌سازي ديني گام‌هاي مؤثر و بلندي برمي‌دارند.
 
حبیبی با اشاره به ريزش و رويش‌هاي انقلاب تصریح کرد: ريزش در هر انقلابي طبيعي است اما رويش‌ها مربوط به بنيانهاي نيرومند فكري و عملي رهبري نهضت اسلامي است. اين رويش‌ها آنقدر فراوان و فزاينده است كه هر سال انقلاب از سال پيش قدرتمند‌تر در سطح ملي و سطح منطقه و سطوح جهاني ظاهر مي‌شود.
 
وي افزود: شكي نيست نظام مبتني بر ولايت فقيه نقطه قوت نهضت امام خميني (ره) است. هم اوست كه با عملي كردن  چنين نظريه‌اي دور تازه‌اي از نظريه‌پردازي در قلمرو فلسفه سياسي اسلام گشود و آن را در برابر نخبگان و ملت‌هاي بپا خاسته از جور و ستم استكبار جهاني قرارداد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه خاطر نشان کرد: برخي گمان دارند با اقدامات آمريكا و غرب بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي و مبارزات ملت به حاشيه رفته است ودشمنان اسلام توانسته اند نهضت‌هاي اسلامي را مهار كنند.اين تصور غلط است اگر آمريكا پس از قيام 15 خرداد42 توانست انقلاب اسلامي رامهار كند اين نهضت ها را هم مهار خواهد كرد. ملتهاي منطقه بزودي به صحنه خواهند آمد و دستاوردهاي به سرقت رفته خود را باز خواهند يافت.
 
حبیبی با اشاره به تهديدات نظامي آمريكا و تكرار تهديد گزينه نظامي روي ميز است، بیان داشت: 35 سال است ملت ما محكم و استوار روي پاي خود ايستاده است. گزينه‌هاي سخت و نرم دشمن را پشت سر گذاشته است. بلوف‌هاي آمريكا نمي‌تواند ملت ما را بترساند. اگر آمريكا ديوانگي كند ملت ما آنچنان درسي به دشمن خواهند داد كه در تاريخ ماندني شود. در صورت ارتكاب اين ديوانگي از طرف آمريكا صحنه نبرد به وسعت جغرافيايي است كه منافع آمريكا در آن قرار دارد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بيانيه مجمع روحانيون مبارز به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب گفت: بنده متأسفم از اينكه كساني كه خود را داعيه‌دار انقلاب و همراهي با امام(ره) مي‌دانند در بيانيه خود يك كلمه از آمريكا، استكبار جهاني و تهديدات دشمن به ميان نياورده‌اند.
 
وي با اشاره به بخشي از بيانيه مجمع روحانيون مبارز كه به بهانه باز شدن فضاي همدلي خواستار رفع حصر سران فتنه شده‌اند، گفت: سران فتنه با عدم پذيرش راي ملت و همراهي با سرويس‌هاي امنيتي و اطلاعاتي و قدرت رسانه‌اي غرب درصدد كودتا و انقلاب به اصطلاح رنگي عليه راي ملت بودند و هنوز هم بر اين مشي خود اصرار مي‌ورزند. چگونه رفع حصر آنها باعث فضاي همدلي مي‌شود.
 
حبیبی تاکید کرد: واقعيت اين است برخي از اعضاي مجمع در فتنه سال 88 آتش بيار معركه بودند و به این گفته امام(ره) كه فرمودند "ميزان راي ملت است " وفادار نماندند. آنها حماسه بي نظير مردم در پاي صندوقها را به سخره گرفتند و راي ملت را برنتافتند و بنا را بر آشوب و فتنه نهادند و حاضر نيستند در پيشگاه ملت ايران و رهبري مظلوم انقلاب اعتراف به خطاهاي خود كنند.
 
وي ادامه داد: ما احساس مي‌كنيم برخي درحال باز توليد فتنه سال 88 از طريق پاك كردن صورت مسأله فتنه هستند. مردم نسبت به اين حركت حساس مي‌باشند و در روز 22 بهمن موضع قاطع خود را در اين باره اعلام خواهند كرد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود  در مورد نتايج ژنو2 اظهار داشت: همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد نشست ژنو2 دستاوردي نداشت، كساني كه در اين نشست حضور داشتند اگر توافقي هم مي‌كردند براي گروههاي درگير در سوريه توافقات آنها الزام‌آور نبود. چراكه آنها هيچ يك از گروههاي درگير را نمايندگي نمي‌كردند.صورت مسئله بحران در سوريه مشخص است.
 
وي افزود: اولاً بايد ورود سلاح به سوريه از طريق غرب متوقف شود و تروريستهايي كه از كشورهاي غربي و عربي به آنجا رفته‌اند باز گردند. ثانياًدولت جديد از طريق راي ملت برگزيده شود نه نتيجه يك مذاكره آن هم در ژنو و آن هم با حضور كساني كه هيچ نقشي در طرفين مناقشه ندارند!
 
حبیبی بیان داشت: ما به نيات آمريكا و برقراري صلح در سوريه مشكوك هستيم. آنها مي‌خواهند مهمترين كشور خط مقدم مقاومت عليه تجاوزات رژيم صهيونيستي همچنان در بحران باقي باشد. برادركشي دراين كشور نهادينه شود. حتي به صورت يك كشتاري تمام عيار عليه نيروهاي مبارز در كشورهاي اسلامي درآيد. سوريه مهلكه‌اي شده است كه آمريكا در كوره آدم‌سوزي آن نيروهاي اسلامي به ويژه آنها كه مقاومت در منطقه را نمايندگي مي‌كنند را رو به فرسايش مي‌برد. به همين دليل نگذاشتند ايران براي حل مسئله سوريه به ژنو2 برود.
 
وي در باره اظهارات مقامات قضايي در خصوص معوقات بانكي خواستار شد كه دولت و قوه قضائيه با چند نماينده مجلس اين موضوع را بررسي و گزارش را به ملت و دولت و مجلس ارائه دهند و متخلفان را مجازات نمايند و راه را براي تكرار تخلفات ببندند.
 
حبیبی تصریح کرد: مقامات قضايي مي‌گويند سيستم‌هاي نظارتي بانكها به وظايف خود عمل نكردند و بانكها حتي حاضر نيستند دادخواست عليه بدهكاران بانكي بدهند. آيا رياست محترم بانك مركزي و وزارت اقتصاد و دارايي مي‌تواند پاسخگوي افكار عمومي و مقامات قضايي كشور باشد.
 
وی افزود: امسال سال خلق حماسه اقتصادي است طبيعي است دولت براي خلق حماسه اقتصادي از بروز فساد و استمرار آن در حوزه اقتصاد جلوگيري كند.ما اميدواريم دولت در اسرع وقت گزارشي راجع به ويژه‌خواران و چگونگي برخورد با آنها به ملت بدهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار