مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، جزئیات پرداخت‌ بدهی‌های "ب.ز"/ رد مال "مه آفرید" و پرونده بدهکاران بانکی، محکومیت "فاطمه هاشمی" به شش ماه حبس تعلیقی، مجرم شناخته شدن روزنامه‌های "خبر ورزشی" و "گل" با اکثریت آراء، عدم ورود دیوان عدالت به پرونده پاساژ و سرای دلگشا، دستگیری متهم فراری ترور "دادستان زابل"، پرونده "قالیباف" در انتظار رای کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری، دلایل بروز افرادی همچون "ب.ز"، اعتراض به حکم "فاطمه هاشمی" طی هفته آینده، عدم ورود دیوان عدالت اداری به پرونده "پرسپولیس" از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، جزئیات پرداخت‌ بدهی‌های "ب.ز"/ رد مال "مه آفرید" و پرونده بدهکاران بانکی، محکومیت "فاطمه هاشمی" به شش ماه حبس تعلیقی، مجرم شناخته شدن روزنامه‌های "خبر ورزشی" و "گل" با اکثریت آراء، عدم ورود دیوان عدالت به پرونده پاساژ و سرای دلگشا، دستگیری متهم فراری ترور "دادستان زابل"، پرونده "قالیباف" در انتظار رای کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری، دلایل بروز افرادی همچون "ب.ز"، اعتراض به حکم "فاطمه هاشمی" طی هفته آینده، عدم ورود دیوان عدالت اداری به پرونده "پرسپولیس" از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

** بدهی این شخص به دولت و در واقع به وزارت نفت پرداخت نشده و همچنین تحقیقات گسترده روی این موضوع در حال انجام است و طبیعتا بزرگترین تمرکز بازپرس پرونده و دادستانی روی این پرداخت‌هاست.





جزئیات پرداخت‌ بدهی‌های "ب.ز"/ رد مال "مه آفرید" و پرونده بدهکاران بانکی

آخرین وضعیت "ب.ز"، مزایده اموال "مه‌آفرید" و مطالبات باقی‌مانده بانکی... موضوعاتی بود که در گفتگو با "عباس جعفری دولت آبادی"، دادستان تهران بررسی شد.

** فاطمه هاشمی ششم شهریورماه سال جاری به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روسای قوای قضاییه و مقننه به شعبه 12 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و حدود یک ماه بعد برای او قرار مجرمیت صادر و پرونده وی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال و در نهایت دادگاه فاطمه هاشمی روز چهارشنبه (18دی ماه) در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شد.





"فاطمه هاشمی" به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد/ اعتراض خود را به دادگاه اعلام می‌کنیم

یکی از وکلای‌مدافع فاطمه هاشمی‌ با اشاره به محکومیت موکلش به شش ماه حبس تعلیقی گفت: نسبت به رای صادره اعتراض داریم و طی چند روز آینده اعتراض خود را به دادگاه اعلام خواهیم کرد.

** حجت‌الاسلام و المسلمین "سید ابراهیم رئیسی" در ادامه سفر خود به آفریقای جنوبی با حضور در مرکز اسلامی«ژوهانسبورگ» و ضمن تقدیر از مسئولان این مرکز به خاطر دو دهه فعالیت اسلامی در این استان اقتصادی، حضور مسلمانان در صحنه‌های سیاسی و اقتصادی را رمز پیروزی بر توطئه‌های دشمنان دانست.





سلفی‌های تکفیری به نام اسلام در خدمت آمریکا هستند

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز سلفی‌های تکفیری به نام اسلام در خدمت نظام سلطه به ویژه آمریکا قرار دارند، گفت: سلفی‌ها به ابزار دست دشمنان تبدیل شده‌اند و می‌خواهند چهره اسلام را در دنیا خراب کنند.

** دفا‌تر خدمات الکترونیک قضایی در طی دو سال شروع به کار کرده که در این راستا توسعه خدمات الکترونیک قضایی در تهران راه اندازی شده که از این به بعد ۱۴۷ خواسته به دفا‌تر خدمات الکترونیک ارجاع داده خواهد شد. 





بالغ بر ۱۲۰ طرح در سامانه "سخا" ثبت شده است/ ثبت الکترونیکی بیش از ۱۷ هزار شکواییه و ۱۰ هزار اظهارنامه

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون بالغ بر ۱۲۰ طرح در "سخا" ثبت شده که این امر، رسیدگی را آسان‌تر خواهد کرد و طی تاریخ 9 الی ۲۹ بهمن فراخوان دهم خود را اعلام می‌کنیم.

** جلسه دادگاه مطبوعات روز یکشنبه در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. 




مجرم شناخته شدن روزنامه‌های "خبر ورزشی" و "گل" با اکثریت آراء

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت: روزنامه‌های"گل" و "خبر ورزشی" را با اکثریت آراء مجرم شناخته شدند و هیات منصفه مطبوعات استان تهران، متهمان را مستحق تخفیف ندانست.

** بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هدف برای تشکیل این دفا‌تر خدمات قضایی دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی است که این امر در حوزه صلاحیت دیوان عدالت اداری است.





بیشترین حجم شکایات به دیوان عدالت اداری مربوط به استخدام‌هاست/ به پرونده پاساژ و سرای دلگشا ورود نداشته‌ایم

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بیشترین شکایات مطرح شده در دیوان به پرونده‌های استخدامی اختصاص دارد و قوانین مربوط به این بخش نیازمند اصلاح و بازنگری است.

** " شهید موسی نوری" دادستان زابل در اولین ساعات 15 آبان ماه سال جاری به همراه راننده‌اش ترور شد.





دستگیری متهم فراری ترور "دادستان زابل"/ جزئیات پرونده قابل ارائه به رسانه‌ها نیست

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از دستگیری یکی از عوامل اصلی ترور دادستان زابل خبر داد و گفت: در حال حاضر متهم دستگیر و به استان سیستان و بلوچستان منتقل شده که تحقیقات از وی در مرحله دادسراست.

** امروز کسانی را که در گزارش‌ها علیه ما تحت عنوان مدافعین حقوق بشر مطرح می‌کنند، تمام آنها آلوده به تحرکات تروریستی هستند. اسم خود را مدافعان حقوق بشر گذاشته اند. اصلا چنین عنوانی در هیچ یک از اسناد سازمان ملل سابقه ندارد. می خواهند با تکرار این عنوان به آن رسمیت می‌دهند.




در جریان فتنه 88 گروهی با فضاحت به خیابان ریختند و آمریکایی‌ها از این شورش دفاع کردند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: دموکراسی جایی است که آراء مردم از رای قانونی مشخص شده؛ اما هنگامی که به ما می‌رسد این امر در کف خیابان تعریف می‌شود که در جریان فتنه 88 گروهی با فضاحت به خیابان ریخته و در مقابل آمریکایی‌ها از این شورش دفاع کردند، پس چطور می‌توان آمریکا را مدعی دموکراسی دانست؟! حقوق بشر آمریکایی یعنی دخالت در امور سیاسی سایر کشورها.

** اگر متناسب با نیاز جامعه نیروی انتظامی و پلیس خود را تقویت کنیم و آن‌ها را در حوزه‌های مختلف مورد حمایت قرار دهیم در بالا‌ترین سطح تصور از امنیت قرار می‌گیریم، هرچند از جایگاه فاخری در امنیت برخورداریم. 





بزرگترین ناقض حقوق بشر است/ کودکان در ایالات متحده قربانی خشونت می‌شوند

نایب رئیس اول مجلس گفت: آمریکایی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هتند و این در حالی است که هرساله ۳ میلیون کودک قربانی خشونت می‌شوند.

** امروزه اکثر کودکان عراقی ناقص الخلقه هستند و این به خاطر استفاده سلاح شیمیایی در این کشور است.


 


گوانتانامو و ابوغریب شکنجه‌گاه رسمی آمریکا/ ادعای دفاع از حقوق بشر یک بازی سیاسی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا کشور ناقض حقوق بشر است و ادعای دفاع از حقوق بشر از سوی دولتمردان این کشور یک بازی سیاسی است.

** غرض عمده آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران جلوگیری از رشد جمهوری اسلامی در منطقه است و ایران ستاره درخشان دموکراسی است و غرب تحمل این موضوع را نداشته و می‌خواهند که پیشرفت ما کم و قد ما کوتاه شود.





ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست/ از شفاف کردن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان هیچ ابائی نداریم

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: اقدامات اخیر دولت به جهانیان ثابت کرد که جمهوری اسلامی به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست و از شفاف کردن فعالیت‌های خود هیچ ابائی ندارد.

** ما اگر بخواهیم در مورد نقض حقوق بشر آمریکا صحبت کنیم این مسئله پایان نخواهد داشت چراکه سرمنشاء تمامی آنها آمریکاست و انشالله شر این شیطان بزرگ از سر بشریت کم شود.




رئیس‌جمهور آمریکا هیچگاه جرات نکرده رو در روی یک خبرنگار ایرانی قرار گیرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه طی35 سال گذشته رئیس‌جمهور آمریکا هیچگاه جرات نکرده که رو در روی یک خبرنگار ایرانی قرار بگیرد، گفت: جهان امروز از سلطه جویی آمریکا به تنگ آمده و آزادی بشریت وابسته به تغییر رژیمی است که با آراء مردم روی کار بیاید.

** "اسدالله جولایی" مدیرعامل ستاد دیه کشور، به برخی سوالات پیرامون  فعالیت‌های ستاد دیه در راستای کاهش حجم ورودی زندانیان جرائم غیر عمد، مزایای قانون جدید بیمه شخص ثالث، اقدامات این ستاد به منظور پیشگیری از وقوع برخی جرائم غیر عمد و... پاسخ داد.




آزادی بیش از 75 هزار زندانی جرائم غیر عمد طی 24سال گذشته/ ستاد دیه نهادی خیرخواهانه و مردمی است

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه کشور طی 24 سال گذشته به آزادی بیش از 75 هزار زندانی جرائم غیرعمد رسیدگی کرده به طوری که در سال 91 حدود 9206 از زندانیان با جمع بدهی حدود 900 میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

** پس از انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران برای سومین بار متوالی، چند حقوقدان با شکایت در دیوان عدالت اداری خواستار ابطال این انتخاب شورای شهر شدند که درخواست صدور دستور موقت برای لغو حکم شهرداری قالیباف از سوی قاضی پرونده مردود و پرونده برای رسیدگی ماهیتی به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد.




پرونده "قالیباف" در انتظار رای کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری

مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت دو حقوقدان از انتصاب مجدد "محمدباقر قالیباف" به عنوان شهردار تهران گفت: تبادل لوایح در این پرونده صورت گرفته و کمیسیون تخصصی دیوان مشغول نگارش نظر نهایی خود است.

** دیوان عدالت به موجب اصل 173 قانون اساسی شکل گرفته و یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است چرا که در واقع به شکایات مردم برعلیه دستگاه‌های حاکمیت رسیدگی کرده که به نوبه خود در دنیا بی‌نظیر است.
 

 


دلایل بروز افرادی همچون "ب.ز"/ ارجاع 112 هزار شکایت از دستگاه‌های دولتی به دیوان عدالت اداری

حجم پرونده‌های ارجاع شده به دیوان طی یکسال، دلیل عمده بروز فساد مالی و اداری در کشور، مهمترین راه مبارزه با مفاسد اقتصادی، علت ظهور و بروز برخی افراد همچون "ب.ز" با ثروت‌های کلان در کشور و حصر سران فتنه موضوعاتی بود که در گفتگوی مشروح با "علی‌اکبر بختیاری" مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری بررسی شد.

** سياست دستگاه قضا اهميت دادن به حقوق مردم و همچنين توجه و اهتمام بيشتر به پرونده‌هايی که سالياني از تشكيل آن گذشته ولي بنا به بعضي از مسائل حقوقي تابحال منتج به نتيجه نشده و مختومه نشده‌اند مي‌باشد لذا حسب توصيه رياست قوه قضائيه اينگونه پرونده‌ها مي‌بايست در اولويت كاري قضات قرار گيرد.




حمایت همه جانبه قدرت‌هاي استكباري از گروه‌هاي تروريستي/ مسلمانان مراقب جریان‌های منحرف باشند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: وهابيت بعضي جاها رشد پيدا كرده‌ و با القاعده هم‌آهنگ شده‌اند و خانه‌هاي تيمي براي جذب جوانان تشكيل داده‌اند و با امكانات مالي زيادي كه در اختيار دارند گروه خبيث تكفيري را تقويت مي‌كنند و مهم‌ترين هدفشان تفرقه افكني است.

** پس از اعتراض، پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته و پس از آن از سوی شورای بی‌طرف این امر رسیدگی خواهد شد.





اعتراض به حکم "فاطمه هاشمی" طی هفته آینده

وکیل خانواده هاشمی گفت: از زمان صدور حکم تا 20 روز فرصت داریم که اعتراض خود را ارائه دهیم که تا هفته آینده این کار صورت خواهد گرفت.

** شهرداری تهران سال گذشته از باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد تبلیغات بانک شهر بر روی پیراهن این باشگاه به کمیسیون ماده 38 شهرداری شکایت کرد که بعد از بررسی این شکایت، کمیسیون رای به محکومیت یک و نیم میلیاردی باشگاه پرسپولیس داد.  پس از این محکومیت، باشگاه پرسپولیس تهران به رای کمیسیون ماده 38 شهرداری تهران در دیوان عدالت اداری اعتراض کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.



دیوان عدالت اداری به پرونده "پرسپولیس" ورود نمی‌کند/ اعتراض به رای باید در دادگاه‌های عمومی بررسی شود


مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: شعبه دیوان خود را برای رسیدگی به این پرونده صالح نداسته و معتقد است چون رای کمیسیون ماده 38 شهرداری توسط قاضی صادر شده و اعتراض به آن باید در دادگاه های عمومی رسیدگی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار