مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: 53 هزار و 71 تن کالا در ده ماه امسال در این استان ترانزیت شد

میر اشرفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این کالاها به ارزش 113 میلیون و 97 هزار و 324 دلار به صورت ترانزیت از اروپا، کشورهای خاوردور و حاشیه خلیج فارس به این استان وارد شده است.
وی گفت : ترانزیت داخلی یعنی کالا از گمرک مرزی وارد کشور می شود ولی در گمرک مرزی کارهای ترخیص آن انجام نمی شود و در یک گمرک داخل کشور این کار انجام می شود.
مدیر کل گمرکات استان مرکزی افزود : در این مدت برای 107 هزار و 447 تن کالا به ارزش 154 میلیون و 105 هزار و 556 دلار کارنه تیر مبدا و 20 هزار و 789 تن کالا به ارزش 60 میلیون و 631 هزار و 674 دلار در این استان کارنه تیرمقصد صادر شده است.
میر اشرفی افزود: سند گمرکی که برای ترانزیت بین المللی کالا درچارچوب کنوانسیون کارنه تیر، درکشور مبداء صادر و به موجب آن کالا به طور پلمپ شده از خاک کشورهای بین راه عبور و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها طبق قوانین داخلی ندارد.
میر اشرفی گفت : در این مدت 151 پرونده قاچاق به ارزش 72 میلیارد و 376 میلیون و 539 هزار و 432 ریال رسیدگی شده است.
وی گفت: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده شامل پوشاک، موتورسیکلت، تجهیزات دریافت از ماهواره، انواع لوازم یدکی خودرو، قطعات رایانه، انواع لوازم برقی خانگی، پارچه و سیگار بوده است./ش

برچسب ها: ترانزیت ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
چرا به بعضی ها نمیدن