نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بازیگران شکست‌خورده سوریه همانند ترکیه به قدرت ایران معترفند و از نیمه راه شکست خورده بازمی‌گردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ‌حسن عاملی افزود: ژنو 2 شکست خورد که علت آن دعوت نشدن ایران و کشورهای تاثیر‌گذار منطقه برای حضور در این مذاکرات بود و آمریکا سعی کرد با دعوت از کشورهای مداخله‌گر و تروریستی در سوریه آنها را راضی نگه دارد در حالی که از گروه‌های تروریستی نیز به این مذاکرات دعوت نشده بود.

وی اظهار کرد: رگبار تناقض در مذاکرات ژنو آشکار بود چرا که بیشتر به جای رسیدن به نقطه مشترک در صلح و آشتی منطقه گروه‌های شرکت‌کننده با هم در دعوا و اختلاف بودند به طوری که مبنای حقوقی این مذاکرات نیز زیر سوال رفت.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: مذاکرات ژنو 2 زنگ خطر برای جامعه بین‌المللی است چرا که آمریکا تلاش می‌کند در یک بیعت‌گذاری جدید برای سرنگونی یک نظام قانونی از گروه‌های تروریستی استفاده کرده و با ایجاد تفرقه و دودستگی آنها را به نقطه سرنگونی برساند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: آمریکا در ژنو 2 به دنبال کودتای حقوقی بود چرا که با جمع کردن بیش از 60 کشور در این مذاکرات سعی داشته به رویکرد غلط خود در منطقه خاورمیانه و سوریه مشروعیت حقوقی ببخشد و به دنیا اعلام کند که هر کشوری به مانند سوریه دچار انحراف شود با آن برخورد سخت خواهد شد.

ویبه پشت کردن گروه‌های داعیش و النصره به آمریکا و عربستان اشاره کرد و افزود: دست‌پرورده خود آنها امروز بلای جان خود آنها شده به طوری که این گروه‌های تروریستی خودسرانه می‌خواهند در منطقه به اقداماتی دست زنند که هیچ نتیجه و ثمره‌ای جز ایجاد نفاق و دودستگی هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند/ش ک.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.