دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی گفت: پتانسیل سالانه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور، بیش از 20 میلیارد دلار ظرف پنج سال است.

سیامک دولت‌شاهی دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پتانسیل سالانه اظهار داشت: صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور امروزه بیش از 20 میلیارد دلار است که ظرف پنج سال از امروز با بهبود ساختار شرکتها‌ و حمایت دولت قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه صادرات این حوزه به حدود 470 رشته تولیدی متصل و وابسته است، افزود: توسعه صادرات مهندسی کشور که خود محرک تولید با کیفیت است، نیاز به در نظر گرفتن تغییرات اساسی دارد.

دولت‌شاهی به این تغییرات اشاره کرد و گفت: اولین مسئله مربوط به لزوم انسجام در دولت در جهت اقدام و حمایت صادرات خدمات فنی و مهندسی می‌شود که نبود این موضوع طی سالیان گذشته، لطمات گاه جبران ناپذیری را به بار آورده است.

وی ادامه داد: همچنین برقراری مجدد جایزه صادراتی که با هزینه‌ای اندک می‌تواند کمک بزرگی به تحقق هدف صادرات پیش از 20 میلیارد دلار سالانه ظرف پنج سال کند.

دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی تصریح کرد: اشتغال مستقیم حاصل از 20 میلیارد مذکور، حدود 330 هزار نفر و غیرمستقیم حدود یک میلیون و 650 هزار نفر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در همه جهان صادرکنندگان ریشه در داخل کشور خویش دارند، گفت: تقویت این ریشه با روش‌های مختلف موجب گسترش حضور شاخه‌های آنها در خارج خواهد بود.

وی افزود: همچنین استفاده از میزان اندکی از وجوه ایرانی در خارج از کشور به صورتهای مختلف برای مشارکت شرکت‌ها در ساخت و ساز کشورهای ثالث می‌تواند در توسعه صادرات مثمرثمر باشد.

دولت‌شاهی همچنین به سطح تصمیم‌گیری و دخالت جهانی در صادرات خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع به دلیل اهمیت استراتژیکی که دارد زیر نظر بالاترین مقام اجرایی کشور انجام می‌شود.
انتهای پیام/ 
برچسب ها: صادرات ، خدمات ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار