رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: هزار میلیارد تومان یکی از شرکت‌های پتروشیمی در اختیار ساتا قرار گرفته که یک سری پرداخت‌های بازنشستگان نیروهای مسلح و خدمات کشوری و پاداش پایان خدمت قبل از سال 79 و نیز 400 میلیارد تومان سهام قسطی پیش‌بینی شده از این طریق توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "جمشید فرقانی‌نیا" رئیس سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان نیروهای مسلح (ساتا) در نشست خبری خود با تبریک فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح اظهار داشت: هزار میلیارد تومان از یکی از شرکت‌های پتروشیمی در اختیار ساتا قرار داده شده و از آن طریق برخی از مطالبات و سهام‌های بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.  
 
وی افزود: این با توجه به آورده‌ای است که بازنشستگان محترم در صندوق داشتند و معادل آن سهام دریافت خواهندکرد.  
 
امیر فرقانی‌نیا تصریح کرد: یکسری پرداخت‌های بازنشستگان در سیستم خدمات کشوری خواهد بود که اعم از پاداش پایان خدمت قبل از سال 79 و یکسری هم واگذاری سهام قسطی است.  
 
رئیس ساتا گفت:‌حتما حق عضویت درموسسه در این باره مهم است و پیش‌بینی شده که 400 میلیارد تومان توزیع شود.  
 
وی تصریح کرد: برنامه ما این است که این پرداخت‌ها را از هزار میلیارد به 5 هزار میلیارد ارتقا دهیم.  
 
امیر فرقانی‌نیا ادامه داد: در نظر داریم از سهام سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح استفاده کرده و برگه امتیاز سهام را در اختیار بازنشستگان قرار دهیم.  
 
رئیس ساتا اظهار داشت: با توجه به سودآوری خوب شرکت‌ها در بازار اقتصادی ماهیانه مبلغی را قرار می‌دهیم که بیش از سه چهارم جمعیت هدف برای گرفتن این سهام‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.  
 
وی گفت: سهام را در چرخه بسته واگذار می‌کنیم و حتما باید از بازنشستگان نیروهای مسلح باشند تا امتیاز سهام را به این افراد بدهیم.  
 
رئیس ساتا با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه توانمندسازی در استان‌ها گفت: ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی استان‌ها را بررسی می‌کنیم تابر مبنای آن حرکت فراگیری برای اشتغال‌زایی و رفع معضل استان‌ها صورت گیرد.
 
امیر فرقانی افزود: این کار نیاز به برنامه‌ریزی وسیع و گسترده دارد و امیدواریم در شش ماهه سال بعد اولین قدم‌ها را برداریم.  
 
وی درباره مبلغ سهام‌ها گفت: این مبلغ متغیر است و ثابت نیست و هر کس که سهام می‌گیرد، مبلغ آن بر مبنای حق عضویت متغیر است و به اندازه آورده فردبه او سهام داده می‌شود.  
 
رئیس ساتا تصریح کرد: حداقل برای هر کس 2 هزار سهم برای کسانی که حق عضویت کمتری دارند در نظر گرفته شده است.  
 
امیر فرقانی گفت: مبلغ مطالبات که از طریق خدمات کشوری پرداخت می‌شود نیز متغیر است.
 
وی اضافه کرد: سهام را بیمه کرده و درآمد 20 درصدی را برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم.  
 
رئیس ساتا خاطرنشان کرد: حداکثر سود سهام‌ها نیز بستگی به شرکت‌های مربوطه دارد و امیدواریم به 5 هزار میلیارد تومان برسد که حداقل هر کدام 5، 6 میلیون تومان را در برگیرد.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: فرقانی ، رئیس ، تامین ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی حق منش
۲۱:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
اگر این سهام در بورس قابل خرید و فروش باشد بسیار عالی است .
Netherlands
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
باسلام وتشكر
آخرین اخبار