با ۴ ورزش ساده می‌توان از کمردردی که در رانندگان شایع است، پیشگیری کرد.

دکتر شادی صارمی متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پیشگیری از کمردرد بهترین کاری است که هر راننده‌ای می‌تواند انجام دهد، افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از کمردرد، انجام روزانهٔ برخی تمرینات کششی است و برای تأثیر بهتر این حرکات کششی به سلامتی ستون فقرات بین ۶ تا ۸ هفته زمان لازم است. 

وی در ادامه افزود: ۴ تمرین ساده می‌تواند از کمردرد رانندگان پیشگیری کند، تمرین اول: به پشت روی زمین دراز بکشید و یکی از زانوهای خود را بالا آورده و روی قفسه سینه خود با دو دست به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید سپس زانو دیگری را جایگزین کنید. 

وی تصریح کرد: در تمرین دوم که باید ۶ مرتبه تکرار شود باید به پشت روی زمین دراز بکشید و بازو‌هایتان را روی قفسه سینه جمع کنید و بدن خود را ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر از کف زمین بلند کنید و سپس به حالت قبل برگردانید. 

وی اظهار داشت: برای تمرین سوم در یک وضعیت ایستاده قرار بگیرید و در حالی که دست چپ خود را به پشتی صندلی گرفته‌اید زانو‌ها را خم کنید و بدن خود را کمی به جلو برانید و بعد از چند ثانیه سپری کردن در آن وضعیت به حالت ایستاده باز گردید و این تمرین را نیز ۶ بار تکرار کنید. 

وی خاطر نشان کرد: در تمرین آخر در حالی که صورتتان رو به زمین است با شکم کف زمین دراز کشیده و با دست راست آرنج چپ و با دست چپ آرنج راست خود را بگیرید سپس پای راست خود را بالا آورده و تا جایی که ممکن است بکشید، در این حالت تمام عضلات پشتی، کمری و پای شما کشیده شده و گرفتگی‌های عضلانی که موجب ایجاد احساس خستگی می‌شوند، رفع خواهد شد. 
سپس پای خود را روی زمین قرار داده و بعد از کمی استراحت با پای چپ نیز انجام دهید. پیشنهاد می‌شود این تمرین ۸ تا ۱۰ مرتبه تکرار شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار