مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، از احداث 7 باب کتابخانه روستایی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، خدایی، در جلسه مشترک کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی و تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر گفت: احداث این تعداد کتابخانه از 60درصد پیشرفت برخوردار است که 2 باب آن تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی، افزود: از لحاظ توسعه فضای کتابخانه های موجود نیز در بعضی از شهرها با همت خیران به فضای کتابخانه ها اضافه می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، در ارتباط با پرداخت نیم درصددرآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه شهرداری ها در پرداخت نیم درصددرآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی همکاری دارند که امیدواریم این همکاری ها بیش از پیش باشد.

وی، شناسایی کتابخانه های شخصی، تهیه 3 واحد کتابخانه سیار روستایی و آمادگی برای نگهداری کتاب های خطی اهدایی توسط مردم را از برنامه های دیگر کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی برای بهره مندی علاقه مندان از کتب های کتابخانه ها اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی، گفت: در زلزله سال 91 کتابخانه های عمومی شهرستان اهر نیز آسیب دیده بود که مرمت شد و در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفت.

خدایی، با بیان اینکه سرانه مطالعه در استان آذربایجان شرقی بیش از میانگین کشوری است افزود: این میزان مطالعه مطلوب نیست.

در این جلسه صدیقی، فرماندار شهرستان اهر نیز خواستار پرداخت نیم درصددرآمد شهرداری ها از سوی شهرداری برای توسعه کتابخانه ها شد.

در این جلسه حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر نیز بر تهیه کتاب های مفید و سازنده برای کتابخانه ها که اکثر مطالعه کنندگان را جوانان نشکیل می دهند تأکید کرد.

گفتنی است :در پایان این جلسه با قدردانی از زحمات آقای شالچی، آقای رحمانی به عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر معرفی شد.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: احداث ، کتابخانه ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.