معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی و ثبت سالانه چهار هزار و 700 مورد سرطان جدید در استان فارس خبر داد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محسن مقدمی ادامه داد : سرطان های شایع استان فارس در زنان سرطان پستان، پوست، روده بزرگ و در مردان سرطان پوست، مثانه و پروستات است.

وی افزود : هفته ملی مبارزه با سرطان از هشتم بهمن ماه آغاز شده که در واقع یک فرصت است که همه با هم تلاش کنیم تا دانش و آگاهی جامعه در خصوص سرطان را افزایش دهیم و باورهای نادرست در مورد این بیماری را اصلاح کنیم

مقدمی بیان کرد : سرطان فقط یک بیماری نیست بلکه دربرگیرنده یکسری مسائل و مفاهیم وسیع اجتماعی، اقتصادی ، توسعه ای و انسانی است و در واقع سرطان واژه ای است که مربوط به گروه بزرگی از بیماری ها است که می تواند هر عضوی از بدن را درگیر کند .

وی گفت : سرطان یک بیماری نیست که فقط در کشورهای پیشرفته و ثروتمند بروز کند بلکه این بیماری گستره ی جهانی دارد و در همه سنین ، همه طبقات اجتماعی ، اقتصادی و در همه ی کشورها دیده می شود .

مقدمی ادامه داد: همه ما باید به این باور برسیم که در حال حاضر و بدنبال وجود امکانات تشخیصی و درمانی پیشرفته بسیاری از سرطان هایی که در گذشته درمان مناسب نداشتند، درمان پذیر هستند و ابتلا به سرطان مساوی با مرگ نیست.

انتهای پیام/



برچسب ها: شناسایی ، سرطان ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.