معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي گفت: همزمان با ايام‌الله دهه فجر، 310 جلسه گفت‌وگو و پرسش با عنوان «فجر بیداری و حلقه معرفت» در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد جلال حسيني با بيان اين خبر افزود: اين جلسات برای عموم زائران حرم مطهر رضوی و با حضور اساتید برجسته كشوري در تمامي ساعات شبانه‌‌روز پیش‌بینی شده است.

وي بيان كرد: در این جلسات پرسش و پاسخ فردی و گروهی ریشه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و حکومت دینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي آقايان صفار هرندي، موسي نجفي، موسي حقاني، علي غلامي، حجج اسلام سوزنچي، بهروز لك، لكزايي، محمد باقرپور اميني، عابدي و گلستاني، دري نجف آبادي و سيد حميد روحاني را اساتيد جلسات «فجر بيداري» ذكر كرد.

روزانه 31 جلسه فجر بيداري

وي با بيان اينكه روزانه 31 جلسه «حلقه معرفت و فجر بيداري» در اماكن متبركه رضوي تدارك ديده شده است، افزود: روزانه 24 جلسه در مدرسه پريزاد و رواق‌هاي دارالحجه(عج) و دارالاجابه ويژه برادران و 7 حلقه در رواق‌هاي دارالاجابه و دارالحجه(عج) ويژه خواهران برگزار مي‌شود.

حسینی با بیان این‌که پرسش‌گری از جمله مسائل حیاتی و مهمی است که رشد و تعالی هر فکر و اندیشه‌ای وابسته به آن است، گفت: یکی از اصولی‌ترین اهداف آستان قدس رضوی، ایجاد بستر و فضای مناسب برای پرسش و پاسخ است؛ از این‌رو سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ در این ایام با هدف تبيين انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن در حرم مطهر پیش‌بینی شده است./ش ک

برچسب ها: فجر ، بیداری ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.