در بسیاری از نظریه‌های معاصر ملاک محصول خلاق نو و تازگی‌ تناسب و ارزش است.

 رضا رویش‌پور کارشناس ارشد روانشناسی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خلاقیت از جمله مسایلی است که درباره ماهیت و تعریف آن تاکنون بین محققان و روانشناسان‌ توافقی ایجاد نشده است.
 
 وی افزود: گروهی از روانشناسان‌ اساس و محور خلاقانه را نو بودن و تازگی می‌دانند و اعتقاد دارند که مجموعه‌ایی از توانایی‌ها و خصیمه‌های خاص باید در فرد وجود داشته باشند تا منجر به ایجاد تفکر خلاق شود.
 
 ریش‌پور اظهار داشت: نوع و تازه بودن نمی‌تواند به تنهایی مفهوم خلاقیت را روشن کند زیرا بسیاری از مسایل هستند که نو و تازه‌اند اما خلاقانه نیستند.
 
وی گفت: اشکالی در تعریف خلاقیت بر مبنای تازگی وجود داشت که محققان را بر آن داشت تا عنصر ارزش را به خلاقیت اضافه کنند، بنابر‌این ملاک محصول خلاق در بسیاری از نظریه‌های معاصر تازگی، تناسب و ارزش است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: محصول ، خلاقیت ، نظریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار