سطح فعالیت بدنی ایرانیان پایین است، تنها9.6 درصد از افراد جامعه هر روز مبادرت به ورزش می‌کنند.

هادی روحانی عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس نتایج این پیمایش ملی که در سال‌های اخیر توسط پروفسور حمید محبی در کشور صورت گرفته، مشخص شد که سطح فعالیت بدنی افراد جامعه نگران کننده است. 

وی افزود: نتایج اساس مطالعات صورت گرفته حاکی از آن است که سطح فعالیت بدنی مردان در ایام فراغت، کار و کل روزهای هفته بیش از زنان است و از آنجایی که اغلب مردان به کار و فعالیت اشتغال دارند و عمدتا این مردان هستند که به مشاغل سنگین فعالیت می‌کنند، لذا به طور منطقی باید میزان کالری مصرفی مردان بیش از زنان باشد. 

روحانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش و فعالیت بدنی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن، مانند بیماری‌های قلبی، عروقی و چاقی باید گویم که فقط9.6 درصد از افراد جامعه هر روز مبادرت به ورزش می‌کنند و تقریبا ۲۰ درصد افراد جامعه ایرانی فقط چند بار در سال ورزش می‌کنند. 

وی اظهار داشت: نتایج این مطالعه نشان داده است که44.6 درصد از افراد جامعه دارای این ویژگی می‌باشند. در حالی که52.3 درصد فاقد این ویژگی می‌باشند و میزان بی‌فعالیتی در طول سال‌ها در ایران رو به افزایش است، در حالی که در کشورهای دیگر مانند کانادا رو به کاهش است. 

وی خاطرنشان کرد: افراد جامعه برای مصون ماندن از بیماری‌های قلبی-عروقی، چاقی، دیابت و دیگر بیماری‌های مزمن باید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی نرم و آرام را در برنامه‌های فعالیت‌های روزانه خود داشته باشند که این میزان در افراد جوان باید بیشتر و از فعالیت بدنی به سمت فعالیت ورزشی سوق پیدا کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار