استاد نمایش شادی آوری ایران گفت: نمایش پژوهشی شادی آور "نوروز و پیروز" منتظر تصمیم گیری مسئولان وزارت ارشاد اسلامی و کسب تکلیف از آنها برای اجرای نوروزی در 10 شهر کشور است.

جواد انصافی استاد تئاتر و نمایش شادی آوری ایران در حاشیه مراسم تقدیر شهردار کاشان از عوامل ساخت فیلم "یک روز یکتا" در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: این نمایش که قرار است برای اجرای نوروزی از طریق حرکت یک اتوبوس در قالب کاروان شادی در مسیر 10 شهر انتخابی کشور از تهران تا استان اصفهان و شیراز اجرا شود همچنان در مسیر موافقت معاونت هنری وزارت ارشاد متوقف است.

وی تصریح کرد:در صورتی که معاونت هنری وزارت ارشاد با اجرای نمایش شادی آور"نوروز و پیروز" در قالب کاروان شادی موافقت کند این نمایش که حاصل پژوهشی در رابطه با آیین های نوروزی است در ایام عید سال 93 میهمان مسافران نوروزی و هموطنان عزیز در استانها و شهرستان ها می شود.

به گفته وی، نمایش "نوروز و پیروز" توسط گروه نمایشی وی با حضور 20 بازیگر به صورت زنده در سالن ارشاد هر شهرستان یا استان اجرا می شود.

استاد تئاتر و نمایش شادی آوری ایران در ادامه با تاکید بر اینکه این نمایش در پانزدهمین جشنواره آیینی سنتی تهران به عنوان بهترین و پرمحتواترین نمایش معرفی شده است افزود: نمایش "نوروز و پیروز" به گونه ای نوشته و اجرا می شود که می تواند جذب مخاطبانی از تمامی اقشار و سنین از پنج تا 95 سال داشته باشد.

استادجواد انصافی گفت: متاسفانه در حال حاضر نمایش شادی آور که در بردارنده پیام های اخلاقی، نکات اجتماعی و احیای آیین های بومی است کمتر مورد توجه مسئولان قرار می گیرد و از آن حمایت جدی نمی شود.

وی تصریح کرد:حرف دل مردم و و بیان مشکلات به زبان طنز پیام اصلی نمایش ایرانی یعنی سیاه بازی و نمایش شادی آور است.

انصافی خاطرنشان کرد:اگر این شادی و طنز از نمایش گرفته شود دیگر این نوع نمایش معنا نخواهد داشت و انتقال پیام آن میسر نخواهد شد.

به گفته وی، آموزش غیر مستقیم مباحث اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی در قالب نمایش شادی آور در این برهه از زمان که جامعه با تهاجم فرهنگی غرب و جنگ نرم روبرور شده است ابزاری بسیار موثر و سازنده در مبارزه با این تهاجمات است.

گفتنی است:جواد انصافی کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر، مدرس نمایش شادی‌آور،بازیگر سینما و تلویزیون متولد 1330 از شمیران تهران دارای مدرک فوق دیپلم راه و ساختمان از مدرسه عالی فنی است.

وی دوره‌های مختلف تئاتر و موسیقی را در کلاس‌های استاد مهرتاش، استاد فنی‌زاده، استاد جنتی‌عطایی و استاد خجسته‌کیا گذرانده است و هم اکنون با سابقه بیش از 40 سال فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی به صورت تخصصی اجرای نمایش‌های شادی آور و سیاه بازی را دنبال می کند.

جواد انصافی که بیش از یکصد نمایش، سریال، فیلم و تئاتر بویژه"تئاتر آمیرزا و عبدلی" را در کارنامه هنری ثبت کرده بجز بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و تدریس ، پژوهش را نیز از جمله فعالیت های خود قرار داده و در این زمینه کتاب‌ها و مقاله‌های تحقیقی زیادی هم منتشر کرده است.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، نمایش ، نوروز ، پیروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.