اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در فرابورس با کاهش 5 درصدی، به طور متوسط در قیمت 650 هزار ریال معامله شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،امروز 8 بهمن ماه، در جریان معاملات روز سه‌شنبه 49 هزار 912 ورقه گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به ارزش 32.5 میلیارد ریال داد و ستد شد و با افزایش عرضه از سوی دارندگان این اوراق، اغلب نمادها با کاهش 5 درصدی به طور متوسط در قیمت 650 هزار ریال معامله شدند.
 
همچنین در داد و ستدهای امروز بازار فرابورس، آیفکس 30.7 واحد معادل 4.07 درصد افزایش یافت و بر روی عدد 785.3 واحد ایستاد. در این روز 108.17 میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس دست به دست شد که ارزش این معاملات بیش از 2258.5 میلیارد ریال بود و در 19 هزار و 94 نوبت انجام گرفت.
 
در میان شرکت‌های فرابورسی بیشترین حجم معاملات به داد و ستد بیش از  ‌16.35 و 16.14 میلیون ‌سهم  سرمایه‌گذاری مسکن تهران و بانک دی تعلق گرفت و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان با 68.7 میلیاردریال بیشترین ارزش معالات را به خود اختصاص داد.
 
از سوی دیگر شرکت‌های توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پتروشیمی امیرکبیر، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، بانک خاورمیانه، مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و حق تقدم سبحان دارو با 5 درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت را کسب کردند و و بیشترین کاهش قیمت هم به تکادو و صنایع دریایی ایران اختصاص یافت.
 
در بازار ابزارهای نوین مالی نیز بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 1.14 میلیون برگه مشارکت قائم دزفول تعلق داشت و در بازار ETF هم 227 هزار و 119 واحد صندوق قابل معامله اطلس به ارزش 2.2 میلیارد ریال معامله شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، سهم ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار