امامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

احتمال بررسی حذف یک دهک بالای درآمدی در تلفیق / جلسه امروز کمیسیون تلفیق 3 شیفته می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق از سه شیفته شدن جلسه امروز کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: اعضای این کمیسیون بنا دارند با سه شیفته شدن جلسه امروز بررسی لایحه هدفمندی یارانه‌ها را به اتمام برسانند.

عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از سه شیفته شدن جلسه امروز کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: اعضای این کمیسیون بنا دارند با سه شیفته شدن جلسه امروز، بررسی لایحه هدفمندی یارانه‌ها را به اتمام برسانند.

اتمام بررسی لایحه هدفمندی تا پایان امشب

وی افزود: شروع جلسه عصر کمیسیون تلفیق حکایت از آن دارد که بررسی لایحه هدفمندی یارانه‌ها تا امشب به پایان خواهد رسید که در این صورت لایحه بودجه سال 93 فردا سه‌شنبه در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

لایحه بودجه فردا به صحن علنی می‌آید

عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: البته احتمال دیگری وجود دارد به منظور انجام کارهای جانبی از جمله چاپ و توزیع و یا پیشنهادهای احتمالی از سوی برخی نمایندگان لایحه بودجه 93 چهارشنبه به صحن علنی بیاید ولی به احتمال قوی روز سه‌شنبه این امر صورت می‌گیرد.

احتمال بررسی حذف یک دهک بالای درآمدی در جلسه امروز تلفیق

نماینده گرگان و آق‌قلا تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که احتمال بررسی آن در جلسه امروز کمیسیون تلفیق وجود دارد بحث حذف حداقل یک دهک بالای درآمدی است.

وی اظهار داشت: البته حذف یک دهک بالای درآمدی بین افراد اقتصادی جامعه مطرح بوده و ما تکلیف قانون برای آن ایجاد نخواهیم کرد اما احتمال مطرح شدن این بحث وجود دارد.

احتمال تغییر افزایش 33 درصدی قیمت حامل‌های انرژی

امامی خاطرنشان کرد: میانگین افزایش قیمت حامل‌های انرژی 33 درصد تصویب شده است که این موضوع محل اختلاف بوده و احتمالا رقم جابجا شود.

عضو کمیسیون تلفیق گفت: سقف درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها را مشخص کردیم و نحوه اجرا بر عهده دولت خواهد بود، به عبارتی میزان افزایش قیمت در حوزه هر یک از حامل‌های انرژی بر عهده دولت خواهد بود.

بررسی محتاطانه هدفمندی در تلفیق

نماینده گرگان و آق‌قلا تاکید کرد: با استناد به شرایط فعلی اقتصاد کشورمان که از ثبات برخوردار نیست دولت و مجلس به صورت محتاطانه بحث هدفمندی یارانه‌ها را بررسی می‌کنند.

وی اظهار داشت: در صورتی که سایر بخش‌ها از جمله تولید، کاهش تورم و افزایش نرخ بهره‌وری به خوبی اجرا شود، افزایش حامل‌های انرژی فشار زیادی به مردم وارد نخواهد کرد.

امامی در پایان گفت: مجلس بنا دارد از حقوق ملت در حوزه هدفمندی یارانه‌ها دفاع کند.

اضافه می‌شود؛ کمیسیون تلفیق سقف بودجه سال 1393 کل کشور را 194 هزار میلیارد تومان در نظر گرفت و همچنین سقف درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز 63 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این موضوع نهایی نبوده و احتمال تغییر هر یک از اعداد در صحن علنی مجلس وجود دارد، کما اینکه در سال‌های گذشته نیز این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار