سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صدا و سیما اختصاص یافت تا سینگنال رسانی به شبکه‌های ماهواره‌ای را تکمیل کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا کاتب در نشست خبری با اشاره به جلسه ۲۶ و ۲۷ کمیسیون تلفیق گفت: امروز ۱۰ صبح مجلس جلسه علنی داشت و از آنجایی که تبصره ۲۱ قانون هدفمندی یارانه‌ها عصر سه شنبه تقدیم مجلس شده بود، از ساعت ۱۰ صبح امروز کلیه کمیسیون‌ها مکلف شدند که نظرات خود را جمع بندی کنند.  
 
وی افزود: کلیه پیشنهادات بعدازظهر امروز به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود و این کمیسیون در دو نوبت عصر و شب جلسه خواهد داشت تا بررسی لایحه بودجه و تبصره هدفمندی به اتمام برسد و فردا کلیات بودجه به چاپ برسد تا روز سه شنبه کلیات به صحن علنی مجلس راه یابد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به مصوبات این کمیسیون ادامه داد: براساس مصوبات کمیسیون برای سیگنال رسانی به شبکه‌های ماهواره‌ای صدا و سیما ۳۰۰ میلیارد تومان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص یافته تا از مراکز ماکرویب تا محل فرستنده‌های تلویزیونی سیگنال رسانی انجام شود.  
 
کاتب اظهار کرد: از این طریق دیگر دشمنان نمی‌توانند استقلال ما را زیرسوال ببرند و پوشش کامل صدا و سیما ایجاد خواهد شد.  
 
وی همچنین گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۳ پییشنهاد داده بود که شرکت ملی گاز ایران مبلغ ۱۰۰ ریال از قیمت گاز را دریافت کند و از سرجمع آن مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هزینه کنند که کمیسیون تلفیق در راستای این پیشنهاد، ریال را به ۱۳۰ ریال افزایش داد تا شرکت ملی گاز ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین تامین گرمایش مدارس روستایی هزینه کند.  
 
نماینده مردم گرمسار با اشاره به سرانه مدارس تاکید کرد: در سال‌های گذشته مدارس از دریافت سرانه محروم بودند ولی امسال مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان به مدارس برای پرداخت سرانه اعتبار اختصاص یافته تا مدیران مدارس بتوانند از این طریق کمبودهای مدارس را جبران کنند.  
 
کاتب تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد برای بهسازی روستا‌ها و بافت آن‌ها اختصاص داده‌ایم و دولت برای آبرسانی به روستا‌ها مکلف شده علاوه بر ۲۰۰ میلیارد تومان، ۱۰۰ میلیارد دیگر نیز در این بخش هزینه کند تا مشکل آبرسانی به روستا‌ها برطرف شود.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: پیش از این جانبازان بالای ۲۵ درصد می‌توانستند برای یکبار از وام مسکن با سود ۴ درصد استفاده کنند. سال گذشته برای جانبازان ۲۰ درصد نیز این امکان فراهم شد، ولی دولت در سال جاری این موضوع را در بودجه سال ۹۳ نیاورده بود که با تقاضای نمایندگان مجلس این مصوبه بودجه سال ۹۲ در بودجه سال ۹۳ تنفیذ شد.  
 
وی افزود: همچنین بر این اساس، ایثارگرانی که ۲. ۵ سال سابقه جبهه داشته باشند و یا فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز می‌توانند برای دریافت وام مسکن با سود ۴ درصد اقدام کنند.  
 
کاتب گفت: همچنین در بخش دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق برای سرعت بخشی به طرح‌های تملک دارایی و بهسازی روستا‌ها در شرایط تحریم وزارت نفت را مکلف کردیم که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین مواد مورد نیاز پالایشگاه‌های قیر را به این پالایشگاه‌ها اختصاص دهد و این پالایشگاه‌ها در ازای آن زیر ۳۵ درصد از آسفالت راه‌های روستایی که در اختیار بنیاد مسکن هستند و همچنین ۱۵ درصد از زیر آسفالت شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را تامین کنند.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه در حال حاضر استعلام‌های سازمان ثبت اسناد به صورت حضوری انجام می‌شود، گفت: سازمان ثبت را مکلف کردیم که سیستم الکترونیکی را که از سال‌ها پیش طراحی کرده به اتمام برساند تا مردم از این طریق استعلام‌های خود را دریافت کنند.  
 
کاتب همچنین درباره بودجه قوه قضائیه گفت: به قوه قضائیه اجازه دادیم که ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش درآمد داشته باشد و از این طریق سیستم پاسخگویی خود را به مردم شفاف‌تر کنند.  
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: سخنگو ، کمیسیون ، تلفیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار