اصلاح قانون مالیات‌ها در چند روز آینده در دستور کار مجلس قرار گرفته که در این خصوص همکاری ویژه بین اعضای کمیسیون اقتصادی و سایر نمایندگان مجلس وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، یوسف‌نژاد معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد در نشست خبری امروز خود گفت: برجسته ترین عملکرد مربوط به همکاری دولت و مجلس در رابطه با قانون بودجه است که به علت طولانی بودن پروژه قانون بودجه که طی چند ماه زمان تهیه و تصویب نهایی آن طول می‌کشد دولت و مجلس درگیر تهیه و تصویب بودجه سالانه کشور هستند.
 
وی با بیان اینکه تقریباً تمام بدنه وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های دیگر درگیر تهیه بودجه هستند در مورد قانون هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد: این قانون دارای 14 ماده است که در آن یک ردیف درآمدی و 4 ردیف هزینه‌ای پیش‌بینی شده که طبق آن 50 درصد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها مربوط به خانوار 30درصد برای تولید و 20 درصد مربوط به فعالیت‌های دولت است.
 
وی ادامه داد: در رابطه با بحث روند اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفته شد که شاید قبل از بودجه 93 بتوان نظر مجلس را جلب و آن را اجرایی که فعلا این موضوع محقق نشده است.
 
****فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال 93 اجرا نمی‌شود
 
یوسف‌نژاد در ادامه با بیان اینکه طی امروز و فردا در رابطه با فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه بحث خواهد شد عنوان کرد البته امروز هم جلسه ای در کمیسیون انرژی با حضور کارشناسان وزارت اقتصاد در رابطه با فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برگزار می‌شود.
 
یوسف‌نژاد در رابطه با پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد حضور وزیر در مجلس گفت: حضور وزیر اقتصاد در مجلس باید بر اساس مطلب و موضوع مربوط به حوزه کاری وزیر اقتصاد باشد.
 
*****وزیر اقتصاد سه شنبه به مجلس می‌رود
 
یوسف‌نژاد در ادامه گفت: به همین منظور وزیر اقتصاد روز سه شنبه در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس در مورد پاسخ یکی از رؤسای حراست بانکها به نماینده مربوطه به صحن علنی مجلس می‌رود.
 
وی ادامه داد: در رابطه با نوع سوالات نمایندگان باید بگویم نوع سوالات عمدتاً از جنس دریافت تسهیلات و تأمین منابع مالی برای طرح ها بوده به همین علت بیشتر تعداد مراجعات به وزارت اقتصاد مربوط به نمایندگان است.
 
***تحقیق و تفحص از گمرک

یوسف نژاد در مورد بحث تحقیق و تفحص مجلس از گمرک گفت: اصولاً تحقیق و تفحص درباره زیر مجموعه های اقتصاد هنوز مراحل نهایی خود را طی نکرده ضمن آنکه ما تحقیق و تقحص را به منظور بهبود عملکرد دستگاه‌ها دانسته و از آن استقبال می‌کنیم.
 
وی در مورد موضوع پیش آمده در طی چند ماه گذشته در مورد پاسخ از وزیر در خصوص مسائل ارزی گفت: این موضوع کاملاً مربوط به رییس کل بانک مرکزی بوده همان طور که می‌دانید رییس کل بانک مرکزی و حتی قائم مقام آن از سوی رییس جمهور تعیین می‌شود.

درست است که وزیر عضو مجمع عالی بانک‌ها و شورای پول و اعتبار است اما آیا تمام وظایف بانک مرکزی مربوط به وزیر اقتصاد است.

وی در پایان در خصوص اجرای اصلاح ساختار اقتصادی در دولت تدبیر وامید عنوان کرد تحول اقتصادی یکی از مسائل مورد نیاز است و به همین علت اصلاح ساختار مدیریتی مالیاتی و گمرکی و بیمه و بانک‌ها جزو الویت‌های اصلی تحول اقتصاد است و این موضوع در برنامه 100 روزه رییس جمهور هم مطرح بوده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لایحه ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار