گودرزی گفت: از بعداز ظهر امروز تا روز سه شنبه افزایش نسبی دما همراه با وزش باد گرم در استان های گیلان و اردبیل رخ می دهد اما از روز جمعه تا اواسط هفته آینده به سبب نفوذ توده هوای سرد، کاهش محسوس دما و سرمای شدید هوا بویژه برای مناطق شمال کشور و همچنین تهران رخ می دهد.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: از بعداز ظهر امروز "یکشنبه ششم بهمن ماه 92" تا روز سه شنبه افزایش نسبی دما همراه با وزش باد گرم در استان های گیلان و اردبیل رخ می دهد اما از روز جمعه تا اواسط هفته آینده به سبب نفوذ توده هوای سرد، کاهش محسوس دما و سرمای شدید هوا بویژه برای مناطق شمال کشور و همچنین تهران رخ می دهد.

 وی افزود: یک سامانه بارشی فعال فردا از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می شود و روز سه شنبه سامانه بارشی تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده برخی مناطق جنوب غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر را در بر می گیرد و سبب بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد و در جنوب رگبار و رعد و برق می شود.



گودرزی ادامه داد: روز سه شنبه شدت بارش ها در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان خواهد بود و این سامانه بارشی روز چهارشنبه شمال شرق را تحت تاثیر قرار می دهد وسامانه بارشی ااخر وقت چهارشنبه بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران امروز، کمي ابري، در پاره ای نقاط غبار، در اواخر وقت نيمه ابري و برای فردا، نيمه ابري و غبارصبحگاهي بتدریج ابري و روز سه شنبه، ابري همراه با بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش بینی می شود و بارش باران از روز سه شنبه در تهران آغاز شده و تا ظهر روز چهارشنبه ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته شهرکرد با 18 درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور و بندرعباس با 24 درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور گزارش شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار