قرائتي در جمع كاركنان پژوهشگاه صنعت نفت:

"پژوهش‏ ها" بايد كاربردي و در راستاي نياز جامعه باشند

رئيس ستاد اقامه نماز كشور،مديريت نادرست را عامل هدررفت منابع و فرصت‏ ها دانست و گفت: بايد پژوهش‌‏هاي كاربردي و مورد نياز جامعه با پرهيز از مباحث غيرعملي و غيرمفيد در آموزش علم مورد تاكيد قرار گيرد.

به گزاش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حجه ‏الاسلام قرائتي در همايش تفكر بسيج ملي، با اشاره به تلاش‏هاي دشمنان براي انحراف افكار عمومي گفت: مستكبران با تبليغات گسترده تمام توان خود را براي كم و كهنه كردن نسل ايراني و به رخ كشيدن تفوق مالي و تكنولوژيكي با هدف تحقير جوامع مستقل به كار بسته‏اند.  
 
رئيس ستاد اقامه نماز كشور ترويج مصرف‏گرايي و ولخرجي در ادارات دولتي، ظاهرگرايي و شعارگرايي به جاي پرداختن به محتوا را از مسائلي دانست كه در فرهنگ ما جا گرفته‏اند و بايد با الگوسازي صحيح اصلاح شوند.

وي هم‏چنین با ارايه مثالي از شباهت دستگاه گوارش انسان و پالايشگاه در فرآورش غذا و نفت خام كه تاكيدي بر وجود آفريننده عالم و توانا دارد گفت: حقايق هستي بايد در قالب هاي قابل درك، ملموس و متناسب با سطح درك و فهم كودكان و نوجوانان بيان شود.

وی بر ضرورت پرداختن به پژوهش‏هاي كاربردي و موردنياز جامعه و پرهيز از مباحث غيرعملي و غيرمفيد در آموزش علم تاكيد کرد و گفت: بزرگان دين از علم غيرمفيد به خدا پناه مي‏بردند و طبق آيات و روايات هر قدر علم فرد بيش‏تر شود، وی بايد متواضع‏تر، ديندارتر، مردم‏دارتر و نيكوكارتر باشد.

وي مديريت نادرست را عامل هدرروي منابع و فرصت‏ها دانست و افزود: همه مواهب طبيعي براي بهره‏برداري انسان آفريده شده‏اند كه برخي احساسات نابه‏جا، اسراف و ولخرجي و باورهايی كه ريشه در فرهنگ ما دارند مانع از زندگي آرام و متعادل شده اند.

حجه‏ الاسلام قرائتي در ادامه با تاكيد بر حفظ اعتماد به نفس و تكيه بر ظرفيت‏ هاي بالاي داخلي گفت: همان طور كه كاركنان نفت در زمان شاه با بستن شير نفت كمر شاه را شكستند، اكنون نيز نبايد در اثر فشار تبليغاتي دشمنان دچار خودباختگي و بي‏هويتي شوند بلكه باید با معيار قرار دادن عقل وعلم و با حفظ كرامت انساني از داشته‏هاي خدادادي خود دفاع كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پژوهش ، نفت ، اقتصاد ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار