انتخاب داوران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز بدون حاشیه نبوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، یک هفته دیگر سی و دومین جشنواره  بین‌الملل فیلم فجر مهم ترین رویداد سینمایی ایران آغاز می‌شود و اسامی داوران بخش نگاه نو (مسابقه فیلم‌های اول) و سودای سیمرغ  معرفی شدند و محمدعلی باشه‌آهنگر، عزیزاله حمیدنژاد، ابوالحسن داوودی، پیمان قاسم‌خانی و اکبر نبوی برای فیلم‌های اول و فرهاد توحیدی، محمد داوودی، مجتبی راعی، محسن شاه ابراهیمی، پرویز شهبازی، کیانوش عیاری، فرامرز قریبیان و هوشنگ گلمکانی برای بخش سودای سیمرغ داوری خواهند کرد.



از نکات جالب انتخاب داوران امسال حضور افرادی که احتمال افزایش لابی را بالا می‌برد چراکه فیلم‌هایی که در بخش مسابقه راه یافته‌اند عواملشان یک ارتباطی با داوران دارند و یا حتی در فیلم‌های قبلی خود با آنها همکاری داشته‌اند و این نکته را نباید نادیده گرفت اما در دیگر اسامی نیز نام کسانی به چشم می خورد که تاکنون تجربه داوری نداشته‌اند و این تاحدی داوری را سخت می‌کند.

از روز دوشنبه سی‌ام بهمن ماه پیش فروش بلیت‌ها آغاز شد که البته با استقبال بالایی هم برخوردار شد و این اتفاق سامانه اینترنتی جشنواره را دچار اشکال کرد و با وقفه‌ای چند ساعته فعال شد و زمان تحویل بلیت‌های خریداری شده توسط مخاطبان و علاقه‌مندان آثار این دوره از جشنواره  در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به تاریخ پنجم، ششم و هفتم بهمن‌ماه بلیت‌ها به صورت حضوری خواهد بود و پردیس سینمایی ملت همچون سال گذشته این وظیفه را به عهده خواهد داشت.

همچنین؛ در این هفته اسامی فیلم‌های راه یافته به دو بخش اصلی بین‌الملل شامل «جام جهان نما» و «سینمای سعادت» جشنواره‌ی سی و دوم مشخص شدند و «فیلم‌های سینمایی «رستاخیز» احمدرضا درویش، «زندگی جای دیگری است» منوچهر هادی و «با دیگران» ناصر ضمیری در بخش سینمای سعادت و «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا، «میهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» روح‌اله حجازی در بخش جام‌جهان‌نما با سایر فیلم‌های خارجی رقابت خواهند کرد. 

12 فیلم از جمله «سایه روشن»، فرزاد موتمن «شب بیرون»، کاوه سجادی حسینی و «ماهی و گربه»، شهرام مکری در بخش (جدید ) نوعی تجربه در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور خواهند یافت.

اتفاق تلخ دیگر که در روزهای پیانی سال بیشتر به گوش می‌رسد و یکی از این اخبار به درگذشت مازیار پرتو، فیلم‌بردار قدیمی سینمای ایران اختصاص دارد.

مدیران سالنهای سینمای جشنواره فیلم فجر با مسئولان سازمان سینمایی و با هدف هماهنگی هرچه بیشتر در ایام جشنواره در محل سازمان سینمایی تشکیل جلسه دادند.

عمده‌ترین مباحثی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت تأكيد بر تکریم تماشاگران در سالنهای سینما، تجهیز دقیق و استاندارد سالنهای سینما به سیستم‌های اطفای حریق، بهینه سازی سیستم بلیط فروشی در گیشه و کنترل ادزحام احتمالی در بیرون سالنهای سینما بود.


عوامل فیلم سینمایی "چ" به رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر پیشنهاد دادند که در یک سانس ویژه از نمایش فیلم "چ" در جشنواره، این فیلم برای مخاطبان کم شنوا با زیرنویس فارسی به نمایش درآید.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار