سینما در هفته‌ای که گذشت؛

سکوت یک هفته‌ای ایوبی/ اعلام اسامی باقی مانده فجر

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی یک هفته ای است که با فاصله گرفتن از رسانه ها در سکوت خبری به سر می برد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی چند ماهی است از دوره مدیریتی اش می گذرد مثل اینکه سرگرم اجرایی کردن برنامه های خود است و یک هفته ای است که رسانه ها از کارهای او بی خبرند و هیچ اخباری از فعالیت های حتی در سایت سازمان نیز درج نشده است باید دید که این سکوت تا کی ادامه خواهد داشت.



سرانجام اسامی 16 فیلم بخش مسابقه‌ی سینمای ایران جشنواره‌ی فیلم فجر اعلام شد اما هنوز باقی اسامی اعلام نشده و به گفته علی معلم قرار است تا جمعه و نهایتا شنبه آخرین فیلم‌هایی که به هیات انتخاب ارایه می‌شود را ببینیم با این وجود در میان اسامی اعلام شده بخش مسابقه چهره هایی چون ابراهیم حاتمی کیا، احمدرضا درویش، رخشان بنی‌اعتماد، مسعود کیمیایی و محمد مهدی عسگرپور دیده می شود.

حالا باید دید که چه تعداد فیلم ها می توانند با اتمام فیلمبرداری خود در جشنواره حضور پیدا کنند و تا اوایل هفته آینده همه چیز مشخص می شود.

هرساله در جشنواره به صورت معمول مراسم بزرگداشتی را برای اهالی سینما برگزار می کنند که امسال از تلاش چند دهه  مهدی هاشمی و هما روستا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون  تجلیل خواهد شد البته تنها این افراد نیستند و افراد دیگری نیز به این لیست اضافه خواهند شد.

اولین فیلم انصراف دهنده جشنواره فیلم سینمایی "شیار 143" به کارگردانی نرگس آبیار  که از حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر انصراف داد و تهیه کننده فیلم دلیل این اتفاق را اتمام نشدن مراحل فنی اعلام کرد. 

با برگزاری ششمین جلسه‌ی تدوین آیین‌نامه و ضوابط نمایش سال 93، پیش‌نویس آیین‌نامه مربوطه نهایی شد. در این جلسه که با حضور همه اعضاء در سازمان سینمایی برگزار و بیش از 5 ساعت به طول انجامید، سرانجام با همفکری اعضاء برای تدوین آیین‌نامه‌ای دقیق در حوزه نمایش و اکران،این مهم به سرانجام رسید.

جهانگیر جهانگیری فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران دارفانی را وداع کرد و طبق اعلام خانواده‌ی این هنرمند، این کارگردان در 8 دی‌ماه به دلیل ایست قلبی از دنیا رفت، روز سه‌شنبه از خانه سینما (واقع در خیایان بهار ) با حضور سینماگران از جمله کمال تبریزی، فرهاد توحیدی، علی دهکردی به سمت قطعه هنرمندان بدرقه شد.

تهیمنه میلانی و  محمد نیک بین در مراسم درگذشت مرحوم احمد میلانی میزبان هنرمندان مختلفی بودند. هنرمندانی از نسلها و طیف های مختلف. اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی کیا، محمدمهدی عسگرپور، محسن امیر یوسفی، جعفر صانعی مقدم، مسعود اطیابی، مریلا زارعی، مائده طهماسبی، لادن مستوفی، منصوره وافری، امیر اسفندیاری، احمد میرعلائی، حبیب کاوش، علی روئین تن، حسین فرحبخش، عبدالله علیخانی، مرتضی شایسته، فرشته طائرپور، پریسا بخت آور، دانیال عبادی، فتانه ملک محمدی، همایون اسعدیان، امیررضا خادم، الیاس حضرتی، بهزاد فراهانی، جمال ساداتیان، علی اکبر ثقفی، رضا فیاضی، پناه برخدا رضایی، یدالله صمدی، فرامرز روشنایی، کامران ملکی، رضا بنفشه خواه، همایون اسعدیان، جلال معیریان، اسحاق خانزادی، جابر قاسمعلی، حبیب اسماعیلی، علی دهکردی و... آمدند تا تسلی خاطری برای وی باشند. 

سرداردکتر سعید منتظر المهدی به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و مالکان فیلم "خانه پدری" درباره‌ آخرین وضعیت این فیلم، اعلام کرد: در حال حاضر مشکلی در خصوص واگذاری فیلم به آقای عیاری نداریم و اعلام هم کردیم که حتی سهم خود را از روی آن برمی‌داریم تا هیچ نامی هم از نیروی انتظامی در آن نباشد، اما هزینه‌ای را که برای فیلم شده است بدون هیچ سودی به ما پس بدهند.

اما زمانی رئیس سازمان سینمایی در مورد جشنواره افق اعلام کرد که باید برگزاری این جنواره لغو شود و دبیر آن نیز با این موضوع مخالفت کرد و چندی پیش نیز گفت که برای برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی «افق نو» منتظر مجوز جایی نیستیم و هر زمان بخواهیم آن را برگزار کنیم، اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار