دانشمندان یک وسیله‌ی فناوری خارق‌العاده برای کمک به کنترل علائم حیاتی بیماران تولید کرده‌اند که حتی می‌تواند برای سنجش برخی عادات نامناسب تغذیه‌ای افراد نیز به کار رود و مورد استفاده پزشکان معالج قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی وسیله‌ی جالبی برای سنجش میزان خروپف شبانه افراد تولید کرده‌اند.

گفتنی است: این دستگاه از یکسری تسمه‌های هوشمند که در اصل حسگرهای سنجش هستند تولید شده که در سراسر تخت قرار می‌گیرند و نظارت بر روی کیفیت خواب، ضربان قلب و سطح خروپف خواب افراد انجام می‌دهند.




بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ این حسگرهای هوشمند به یک منبع با ولتاژ کم با استفاده از پورت USB متصل می‌شوند و حتی می‌توانند سروصدای محیط اتاق خواب فرد و حتی نور اتاق را مونیتور کنند.

از جمله ویژگی‌های این محصول عدم اتصال آن به بدن فرد و در نتیجه راحتی فرد در هنگام خوابیدن است.

این دستگاه با قیمت 149 دلار به نام Beddit نام گذاری شده و به ویژه می‌تواند در بیمارستان‌ها و یا برای بیماران بستری برای پیگیری علائم حیاتی بدن فرد و کمک به پزشکان معالج به کار رود.

پزشکان معتقد هستند که از این دستگاه می‌توانند به عنوان ابزاری برای مدیریت استرس و بررسی مشکلات عصبی فرد در هنگام خواب استفاده نمایند.

اطلاعات دریافتی از این دستگاه به وسیله بلوتوث به دستگاه گیرنده همانند گوشی یا کامپیوتر فرد یا پزشک مربوط ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، پزشک ، ابزار ، دستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار