مهمترین عناوین روز گدشته این صفحه به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛
230 روز از زمانی که "ادوارد اسنودن" نخستین اسناد جاسوسی آژانس امنیت ملی را منتشر کرد می‌گذرد. در آستانه روز جهانی "حفاظت اطلاعات"، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در مقام توضیح و انجام اصلاحات در این خصوص برآمد که به نوشته روزنامه "اشپیگل"، هرگز نتوانست منتقدان را آرام کند.
دکتر روحانی ، رئیس جمهور ایران چهارشنبه شب گفت باید حقوق ملت ایران محترم شمرده شود. اگر اقدامات آمریکا مثبت باشد، پاسخ ما نیز به آنها مثبت خواهد بود.
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در گفت‌وگویی با خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: واژگانی که کاخ سفید برای تعریف توافق هسته‌ای از آن استفاده می‌کند با متنی که ایران و دیگر کشورها بر سر آن توافق کرده‌اند، فرق دارد.
دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان دیروز (چهارشنبه)در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان با تاکید بر اظهارات پیشین محمد جواد ظریف، وزیر خارجه اعلام کرد که دولت ایران سانتریفیوژهای موجود را از بین نخواهد برد.
"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در پایان روز نخست کنفرانس بین المللی در مورد سوریه اعلام کرد که همه شرکت کنندگان در این کنفرانس بر این عقیده‌اند که ایران باید در روند حمایت از مذاکرات بین طرفین سوری نقش داشته باشد و چارچوب مذاکرات کنونی هم باید گسترش یابد.
"دیمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا تاکید کرد که بشار اسد را نباید نادیده گرفت، او رئیس‌جمهوری واقعی سوریه است.
با اعلام مخالفت دو عضو دیگر سنای آمریکا با طرح افزایش تحریم‌های ایران، اکنون احتمال کنار گذاشته شدن این طرح بیشتر شده است.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ضمن تشریح شرایط جدید اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران گفت: اقتصاد ايران اين توان بالقوه را دارد که به 10 اقتصاد برتر جهان تبديل شود.
شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران را در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بازتاب داد.
رییس جمهور کشورمان در مصاحبه با یورو نیوز با اشاره به باز پس گیری دعوت ایران از سوی دبیرکل سازمان ملل این اقدام را به شدت نکوهش کرد.
وزیر اطلاع رسانی سوریه در سخنانی از عناصر داعش به عنوان سفیران عربستان سعودی در این کشور نام برد.
شبکه تلویزیونی سوریه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نشست فردا در ژنو بین هیات های دولت سوریه و مخالفان در یک اتاق و با حضور اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه خواهد بود.
سازمان ديده بان حقوق بشر از مسئولان رژيم سعودي خواست تا فعالان حقوق بشر و ساير افراد خواهان تغييرات سياسي و اجتماعي زنداني از سال 2013 ميلادي تاكنون را آزاد كنند.
گفتگوی رییس جمهوری با مدیران ارشد رسانه های جهان در داووس آغاز شده است.
شبکه المیادین از نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.
برنامه "ام بی سی" درباره بستگان جوانان کشته شده سعودی در سوریه، خشم مفتی های وهابی را برانگیخته است .
تلویزیون فرانسه در ادعایی از آزمایش هسته ای در منطقه خاورمیانه خبر داد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار