مدیرکل ثبت و اسناد مازندران از تکمیل بانک جامع اطلاعات و املاک و صدور سند به صورت مکانیزه خبر داد.

ولی عبدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: سند مالکیت در گذشته بصورت دفترچه ای و منگوله دار بود و در دو سال اخیر به صورت تک برگی صادر می شود.

وی اظهار داشت: در این سندها آیتمهایی پیش بینی شده که امکان جعل، سوء استفاده و کلاهبرداری وجود ندارد و لازمه آنست که ملک دارای نقشه کاداستر بوده و بانک اطلاعات املاکش کامل باشد.

وی عنوان کرد: تاکنون برای همه مناطق شهری استان نقشه کاداستر تهیه شده است و در روستاها تا دو سال قبل جزو تکالیف ثبت اسناد برای تهیه این نقشه نبوده است.

عبدی کمیشانی بیان داشت: در برنامه پنجم پیش بینی شده است که ثبت اسناد با همکاری دستگاههای دیگر برای محدوده خارج از شهر نقشه های کاداستر تهیه کند.

مدیرکل ثبت و اسناد مازندران یادآورشد: در محدوده مسکونی روستا، بنیاد مسکن اقدام به نقشه برداری بافت مسکونی روستاها می کند و به ترتیب نقشه روستاها، تبدیل به نقشه کاداستری می شود.

وی اظهار داشت: بخشی را که نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی برای تهیه نقشه کاداستری هستیم، اراضی زراعی و ملی است که به همکاری منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و ... نیاز است.

وی با بیان اینکه املاک کشور باید دارای مختصات و کاداستر باشد، اظهار داشت: اگر این نقشه کامل باشد، تعرض و تعدی و دعاوی کاهش می یابد.

مدیرکل ثبت و اسناد مازندران یادآورشد: در حوزه سند مالکیت روستاهایی، این طرح در استان در دست اجراست ولی نقشه های کاداستری در استان در دست اقدام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، املاک ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.