مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز به مناسبت هفته وحدت با اشاره به لزوم وفاق بین مسلمانان، اعلام کرد: وحدت شیعیان با اهل سنت، از جنس مصلحت و از سنخ "اتحاد تا دفع دشمن مشترک" نیست؛ ما بر اساس مبانی عمیق اعتقادی که ابدیت آن بر همگان مبرهن است، خواستار اتحاد با برادران اهل سنت‌مان هستیم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مجمع دانشجویان عدالت‌خواه شیراز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته وحدت با اشاره به لزوم وفاق مسمانان بر موارد اشتراکی اعلام کرد: وحدت شیعیان با اهل سنت، از جنس مصلحت و از سنخ "اتحاد تا دفع دشمن مشترک" نیست؛ ما بر اساس مبانی عمیق اعتقادی که ابدیت آن بر همگان مبرهن است، خواستار اتحاد با برادران اهل سنت‌مان هستیم.  
  
متن این بیانیه در ادامه آمده است:  
 
"اسلام، این دین جهان‌شمول و حیات‌بخش، زمان به زمان تاریخ را درنوردید تا به دست پیامبر خاتم(ص) رسید و در کتاب آسمانی اش، قرآن کریم، امت او را، امتی میانه و الگو برای تمام جهانیان برشمرد: "وَ کَذَلِکَ جَعَلْنَـاکُمْ أُمةً وَسَطًا لتَکُونُواْ شُهَدَآءَ عَلَی الناسِ وَ یَکُونَ الرسُولُ عَلَیْکُمْ شَهِیدًا(بقره/143)؛ و این چنین شما را امتی میانه قرار دادیم تا بر جهانیان گواه و الگو شوید و پیامبر بر شما شاهد و الگو شود".  
 
رسالتی این‌چنین سنگین، مسئولیتی بدین عظمت، امروز بر دوش ما گذارده شده است و به پایان رساندن نهضت تمامی انبیا و به ثمر نشاندن خون شهدا و اولیا در طول تاریخ برای حراست از اسلام، امروز قیامی جهانی و وفاقی پولادین می‌طلبد. قیامی که لازمه به ثمر رسیدن آن، عزم تمامی مسلمانان جهان است چرا که خداوند در قرآن کریم می فرماید: "إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ (انبیاء/91)؛ همانا این امتِ شما است، امتی یگانه و منم پروردگار شما، پس مرا پرستش کنید." لذا این امت واحده متعلق به تمامی مسلمانان است، پس نقش آفرینی در راه اعتلای آن بر دوش یکایک ما اعم از سنی و شیعه مذهب است.  
 
هم اکنون، اگر ما به نام اسلام و مسلمانی قصد حرکت در راه اسلام و عمل به دستورات این دین و ایجاد زمینه برای جهانی شدن اسلام ناب داریم، باید هوشیارتر از همیشه، موانع راه را شناسایی کرده و در پی رفع آن‌ها تا جهانی شدن این دین، قدم برداریم و بر اساس آیه شریفه قرآن، به حبل الهی اعتصام جوییده و از جدایی بپرهیزیم.  
 
در این بین لازم است دسیسه و کارشکنی دشمنان اسلام و رسول‌الله را که در صدر آن‌ها، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است بشناسیم و با هر ندایی از جانب هر گروه و جناحی و در هر گوشه‌ای از جهان، که از جدایی و تفرقه دم بزند، مبارزه کنیم؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند: "شما نگاه کنید ببینید آن کسانى که می‌خواهند وحدت ملت ایران را به هم بزنند، کى‌ها هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمنند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف می‌زنند، یا سرانگشت دشمنند؛ برو برگرد ندارد. آن کسى که نداى تفرقه‌ بین شیعه و سنى را سر می‌دهد و به بهانه‌ مذهب، می‌خواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند."22/2/88  
 
انقلاب اسلامی ایران از بدو تولد خود، شعار تشکیل حکومت جهانی اسلام را سر داد و اساسا شکل گیری جمهوری اسلامی، نقطه آغازی برای تحقق آرزوی تمامی پیامبران و اولیا، یعنی برپایی تمدن اسلامی بود؛ اینجاست که علت تفرقه اندازی دشمنان اسلام آشکار می‌شود چرا که آنها به خوبی متوجه شدند که تشکیل تمدن نوین اسلامی، یعنی اجرای تمامی احکام اسلام در تمام وجوه، با تفرقه و برادر کشی امکانپذیر نیست.  
 
اما لازم به ذکر است وحدت شیعیان با اهل سنت، از جنس مصلحت و از سنخ "اتحاد تا دفع دشمن مشترک" نیست؛ ما بر اساس مبانی عمیق اعتقادی که ابدیت آن بر همگان مبرهن است، خواستار اتحاد با برادران اهل سنت‌مان هستیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "ما متّفقاً به یک اسلام، به یک کعبه، به یک پیغمبر، به یک نماز، به یک حج، به یک جهاد و به یک شریعت معتقدیم و عمل مى‌کنیم. موارد اختلاف به‌مراتب کمتر از موارد وحدت واتّفاق‌نظر است."2/12/81  
 
امروز در جامعه مذهبی ایران نیز، متاسفانه عده‌ای مقدس مآب که "جانم فدای رهبر" لقلقه زبان‌شان است، با اعمالی کاملا خلاف کلام مقام معظم رهبری، با توهین به مقدسات اهل سنت، از ولی زمان خود پیشی می‌گیرند و در جواب منتقدان خود، دائما مصدر "تکفیر کردن" را صرف می‌کنند.  
 
انگشت به دهان مانده‌ایم از این جماعت -که البته همیشه تاریخ خار راه انبیا و اولیای الهی بوده‌اند- با ظاهری اسلامی اما باطنی مملو از جهالت و نادانی و حماقت، رسما به مقدسات اهل سنت اهانت کرده و بی‌شرمانه به شیعگی خویش می‌بالند. متاسفانه این جهل مرکب، که کارایی آن جز تکمیل پازل دشمن نیست، امروز دامن گیر بسیاری از افراد جامعه شده است؛  
 
این افراد مصداق "جاهل متنسک" در روایت منقول از پیامبر عظیم‌الشان هستند که موجبات انکسار کمر پیامبر را فراهم می‌آورند؛ همان کسانی که در حجره‌های خویش می‌نشینند و فتوا می‌دهند و بزرگ‌ترین دغدغه‌شان احکام فردی اسلام است و در خانه خود مجالس قمه‌زنی به راه می‌اندازند و با وقاحت تمام، هفته وحدت را هفته برائت اعلام می‌کنند.  
 
امام خمینی (ره) خطاب به این افراد می‌فرمایند: "وصیت این‌جانب به آن طایفه از روحانیون و روحانی‌نماها که با انگیزه‌های مختلف با جمهوری اسلامی و نهادهای آن مخالفت می‌کنند و وقت خود را وقف براندازی آن می‌نمایند و با مخالفان توطئه‌گر و بازیگران سیاسی کمک و گاهی به طوری که نقل می‌شود با پول‌های گزافی که از سرمایه‌داران بی‌خبر از خدا دریافت برای این مقصد می‌کنند کمک‌های کلان می‌نمایند آن است که شماها طرفی از این غلط‌کاری‌ها تاکنون نبسته و بعد از این هم گمان ندارم ببندید. بهتر آن است که اگر برای دنیا به این عمل دست زده‌اید و خداوند نخواهد گذاشت که شما به مقصد شوم خود برسید، تا در توبه باز است از پیشگاه خداوند عذر بخواهید و با ملت مستمند مظلوم هم‌صدا شوید و از جمهوری اسلامی که با فداکاری‌های ملت به دست آمده حمایت کنید که خیر دنیا و آخرت در آن است."
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار